خبرگزاری کار ایران

قطعی آب در خاوران دردسرساز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۳۹۴

قطعی آب، فعالان شهرک صنعتی خاوران را به دردسر انداخته است. مشکل اصلی اینجاست که مسئولیت اخذ هزینه آب برعهده شرکت تعاونی درودگران و نوآوران مجتمع صنعتی خاوران است و نه اداره آب منطقه.

مهدی شیخ سفلی، مدیرعامل شرکت تعاونی درودگران و نوآوران مجتمع صنعتی خاوران به «ایلنا» گفت: شهرک صنعتی خاوران دارای 6 سایت است. سایت‌های درودگران و نوآوران زیرنظر ما فعالیت می‌کنند و 4 سایت دیگر به نام‌های چوب فروشان، فناوران، فلزتراشان شهرری و آهن‌کاران نیز در این شهرک وجود دارند.

او افزود: از دو سیستم به این سایت‌ها آبرسانی می‌شود. یک سیستم از طریق آب چاه است و دیگری آب شرب سد ماملو پاکدشت. آب سد ماملو پاکدشت، آب شرب جنوب تهران را تامین می‌کند و از شهرک صنعتی خاوران عبور می‌کند.

شیخ سفلی گفت: اهالی در گذشته جلوی کار را گرفتند و گفتند اگر قرار است لوله‌کشی آب شرب سد ماملو از شهرک ما عبور کند، باید یک انشعاب به مابدهید، چراکه از اراضی ما عبور می‌کند. یک کنتور حجمی برای مردم منطقه نصب کردند و گفتند از این آب استفاده کنید.

او افزود: پیش از آن مدیریت شهرک صنعتی خاوران 3 چاه خریداری یا اجاره کرده بود و از آن چاه‌ها آب شرب منطقه را تامین می‌کرد.

شیخ سفلی گفت: برای مصرف آب مردم بومی از کنتور حجمی قبض‌های بالایی صادر می‌شود و مسئولیت جمع‌آوری آب را به ما سپردند. ما هم می‌گوییم شدنی نیست. سازمان آب تهران نیز مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد. آب را قطع کرده‌اند چراکه 408 میلیون تومان بدهی دارد، این مبلغ تنها برای یک ماه صادر شده است. در مسجد جلسه‌ای برگزار کردیم تا مشکل را رفع کنیم.

او افزود: قفل کنتور حجمی دست سازمان آب است. در جلسه بخشدار قیام‌دشت، سازمان آب قیام‌دشت و شهرری حضور داشتند.

شیخ سفلی گفت: هیات امنای آن زمان نباید مسئولیت اخذ قبض آب را می‌پذیرفتند. در تهران به آن بزرگی سازمان آب مسئول اخذ هزینه آب است و اگر کسی پرداخت نکرد، تنها آب او قطع می‌شود. اکنون به خاطر بدهی نیمی از مردم، آب همه مردم قطع شده است.

او افزود: بسیاری از کارگران شب‌ها در کارگاه‌ها می‌مانند و قطعی آب دردسرساز شده است. از مسئولان می‌خواهیم مشکل قطعی آب را رفع کنند.

قطعی آب در خاوران دردسرساز شد

خبرنگار:زهرا اینانلو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز