خبرگزاری کار ایران

قاچاق پمپ به تولیدات داخلی ضربه زده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۸۰

شرکت زاگرس صنعت آرکا در زمینه صنایع پالایشی و پتروشیمی فعالیت دارد و در خصوص کاتالیست هندلینگ ، تخلیه مخازن و اورهال و ارائه خدمات مکانیزه نظافت صنعتی به صنایعی همچون کارخانجات فولاد ، مس ، آلومینیوم ، سیمان ، انواع معادن ، شهرداری ها فعالیت می کند.

 

مهندس آرین، مدیرعامل شرکت زاگرس صنعت آرکا به سوالات خبرنگار ما در زمینه فعالیت این شرکت و چالش های پیش روی آن پاسخ داده است که در ادامه آنرا می خوانید؛

آیا در سال گذشته تولیدات شما افزایشی داشته است؟

با حمایت شرکت های بزرگ داخلی از محصولات دانش بنیان ما میزان تولیدات این شرکت در سال 1402 افزایش پیدا کرد، شرکت زاگرس صنعت آرکا در زمینه تولید پمپ و مکنده فعالیت دارد و حتی باید گفت کیفیت و خدمات محصولات ما از رقبای خارجی مان و حتی آمریکاییها هم بهتر است و حدود200 نفر پرسنل به صورت مستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

چه مشکلاتی در زمینه تولیدات شما وجود دارد؟

مشکل اصلی ما در زمینه قاچاق کالاست البته ما HS Code پمپ های خود را در گمرک محفوظ نگداشته ایم تا واردات این پمپ ها به صورت قاچاق به داخل انجام نشود اما باز هم برخی از شرکت ها با عناوین مختلف این پمپ های دست دوم و قلابی را وارد ایران می کنند که به شدت به محصولات ما آسیب می زند.

اغلب این پمپ های قاچاق با قیمت های پائین تر در مناقصات عرضه می شوند و به شرکت ما هم ضربه می زند، متاسفانه شرکت های بزرگ صنعتی هم منعی در مورد استفاده از کالای قاچاق ندارند و در این زمینه ممنوعیت قانونی هم نیست، بنابراین با قیمت های پائین تر این کالاهای قاچاق را تهیه می کنند و هیچ گونه اولویتی هم برای خرید از شرکت های دانش بنیان داخلی وجود ندارد و برای خریداران تنها مناقصه وپائین ترین قیمت مهم است.

کیفیت محصولات ما به اندازه ای بالاست که شرکتی مانند سنگ آهن گل گهر سیرجان یک دستگاه هلندی را برای ما ارسال کرده و نمونه داخلی این دستگاه را از شرکت زاگرس صنعت آرکا خواسته است پس این موضوع نشاندهنده آن است که کیفیت محصولات ما از نمونه های خارجی هم بالاتر است و اگر شبهه ای در این خصوص وجود دارد ما حاضر به تست محصولات مان همراه با نمونه های خارجی مشابه هستیم.

خواسته شما از دستگاه های اجرائی برای گسترش فعالیت تان چیست؟

ما از وزارت صمت و سازمان بازرسی کل کشور تقاضا داریم جلوی واردات شرکت هایی که در این زمینه تخلفی دارند را بگیرند و این شرکت ها را جریمه کنند و اگر قرار است خریدی صورت گیرد از محصولات داخلی باکیفیت باشد که با رای زنی و کشف قیمت صورت می گیرد در غیر این صورت و با قاچاق بالایی که انجام می شود ما چاره ای جز تغییر بیزینس خودمان نداریم و باید این تکنولوژی را وارد کشورهای دیگر کنیم. در آخر از حمایت های فولاد هرمزگان، شرکت سنگ آهن گل گهر، فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان قدردانی می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز