خبرگزاری کار ایران

بابا مرادی در گفتگو با ایلنا:

حضور روزانه بین 5 تا 7 هزارگردشگر عراقی در اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۶۴

در روز بین 5 تا 7 هزار گردشگر از عراق از مرز شلمچه وارد شهرهای آبادان و خرمشهر می شوند که یک بخشی از این تعداد گردشگران حوزه سلامت هستند.

 

امیرهوشنگ بابا مرادی، مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در مورد عملکرد این سازمان در ایام نوروز 1403 به ایلنا گفت: امسال با توجه به سیاست هایی که منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری اتخاذ کرده بود جذب گردشگر هم نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرد. بر اساس آخرین آماری که از شهرهای خرمشهر و آبادان بدست آمده از 25 اسفند تا 25 فروردین ماه 2 میلیون و 190 هزار گردشگر از منطقه آزاد اروند بازدیدکردند که این رقم عدد قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته است.

بابا مرادی با بیان اینکه معرفی جاذبه های گردشگری منطقه در ورود گردشگران حائز اهمیت است افزود: در نمایشگاه گردشگری و رویداد شب گردشگری اروند در تهران معرفی مناسبی در این خصوص صورت گرفت و توانستیم منطقه آزاد اروند را به خوبی به مخاطبان معرفی کنیم.

برنامه افزایش تعداد گردشگران منطقه آزاد اروند در دست است

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب در این مدت این بود که ظرفیت های این منطقه به درستی به مخاطبان معرفی شد و یکی از برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند در سال جدید این است که ظرفیت ورود مسافران را برای ایام نوروز افزایش دهد که برنامه ما تا انتهای سال 1403 حدود 12 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

بابا مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت های لازم برای ورود این میزان گردشگر در این منطقه وجود دارد خاطر نشان کرد: اروند سالانه بیش از 2 میلیون نفر زائر اربعین دارد ضمن آنکه تعداد 1.5 میلیون نفر نیز از گردشگران راهیان نور هستند.

افزایش تعامل با وزارت میراث برای مجموعه راهیان نور

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروندگفت: یکی از موضوعاتی که دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به آن تاکید دارد این است که هر گردشگری که وارد منطقه آزاد اروند می شود یک تا دو شب در این منطقه اقامت داشته باشد، اما در حوزه اربعین نمی توان چنین انتظاری را از زائران داشت به دلیل اینکه زائر اربعین می خواهند هر چه سریعتر از مرز رد شوند و وارد کشور عراق شوند.

بابا مرادی تصریح کرد: بر اساس ابلاغی که انجام شده است تمامی مایحتاج زائرین برای سفر به عراق باید از شهرهای مقصد انجام شود که همین مسئله باعث رونق دو شهر آبادان و خرمشهر خواهد شد و در خصوص راهیان نور هم هاهنگی های خوبی صورت گرفته است و تعامل بین منطقه آزاد اروند با وزارت میراث و مجموعه راهیان نور باعث شد تا برنامه های گردشگری برای سال 1403 بهتر از سالهای گذشته باشد.

اروند موزه های جذابی برای بازدید دارد

این مقام مسئول در منطقه آزاد اروند در پاسخ به این پرسش که وجه تمایز منطقه آزاد اروند برای سفر نسبت به سایر مناطق چیست گفت: یکی از فاکتورهای مهمی که در اروند وجود دارد گردشگری مقاومت است که اخیرا همایش گردشگری مقاومت هم به میزبانی استان خوزستان و منطقه آزاد اروند برگزار شد که از سراسر کشور هم به این همایش آمده بودند که هدف از برگزاری این رویداد معرفی شاخصه های افرادی است که در حوزه مقاومت در این کشور فعال بودند که یکی از این اسوه ها شهید بهروز مرادی است که در خرداد ماه امسال یادواره ای به همین مناسبت برگزار خواهیم کرد.

بابامرادی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند دارای موزه های جذابی است از موزه نفت گرفته تا موزه کارآموزان، موزه دفاع مقدس آبادان و خرمشهر که دارای ظرفیت های مناسبی هستند و گردشگران این حوزه برای بازدید از این موزه ها حداقل دو شب را باید در اروند بمانند.

ظرفیت ساخت هتل در منطقه آزاد اروند بالاست

او در مورد ظرفیت هتل ها در اروند به خصوص در ایام نوروز گفت: برای نوروز 1403 ظرفیت هتل ها 100 درصد پر شده بودند و این منطقه نیازمند سرمایه گذاری در بخش هتل سازی است البته 3 سرمایه گذار برای بخش ساخت هتل اعلام آمادگی کرده اند که ظرف روزهای آینده قرارداد آنها منعقد می شود که پس از آن برای سال 1403 عملیات ساخت 3 تا 4 هتل آغاز می شود.

بابامرادی تصریح کرد: در کارگروه گردشگری مناطق آزاد که اخیرا در شهر مشهد با حضور آقای حرمت اله رفیعی رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار شد به موضوع افزایش پروازها و تردد ریلی اشاره شد که در این حوزه اقدامات خوبی نیز در دست است.

افزایش گردشگران پاکستانی، عراقی، افغانستانی و کویتی

این مقام مسئول در منطقه آزاد اروند در پاسخ به این پرسش که آیا در جذب سرمایه گذار خارجی موفق بوده اید یا خیز افزود: در حوزه سرمایه گذار خارجی خیر، اما در بخش جذب گردشگر خارجی اقدامات خوبی صورت گرفته است که در آینده بسیار نزدیک این گردشگران وارد اروند می شوند.

او در مورد تردد روزانه گردشگران عراقی به اروند نیز گفت: در روز بین 5 تا 7 هزار گردشگر از عراق از مرز شلمچه وارد شهرهای آبادان و خرمشهر می شوند که یک بخشی از این گردشگران برای حوزه سلامت هستند.

بابامرادی تصریح کرد: در سال 1402 حدود 1 میلیون و 350 هزار نفر گردشگر ورودی خارجی در سطح منطقه آزاد اروند بودند که عمدتا از عراق و کویت آمده بودند که یا زائر بودند و یا برای گردشگری سلامت به این منطقه وارد شدند، البته زائرینی هم از پاکستان و افغانستان داشته ایم. البته توافقی هم با منطقه آزاد چابهار برای ورود زائرین پاکستانی به اروند انجام شده است که این گردشگران هم به این منطقه وارد شوند تا تعداد گردشگران خارجی را به رقم 6 میلیون نفر افزایش دهیم و اولین گروه گردشگران از کشور اندونزی اواخر اردیبهشت ماه وارد منطقه آزاد اروند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز