خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد؛

شناسایی اولین مورد کرونا اُمیکرون در خوزستان/ افزایش مبتلایان به اُمیکرون تا ۳ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۸۵۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از شناسایی اولین مورد کرونا اُمیکرون در خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد حسین سرمست با اشاره به شیوع ویروس جدید کرونا (اُمیکرون) در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: روزانه یک درصد از نمونه‌های مثبت کرونا در خوزستان به تهران برای تشخیص سویه جدید ارسال میشد که یک مورد مثبت آن در آبادان شناسایی گردید.

وی افزود: با احتساب یک مورد جدید سویه اُمیکرون در هر درصد به معنی آن است که ۱۰۰ مورد اُمیکرون در استان وجود دارد که تا ۳ روز آینده چند برابر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در مراحل اولیه این ویروس جدید هستیم و رعایت پروتکل‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: خوزستان استان پر ترددی است و به همین دلیل نمی‌توان جلوی ویروس را گرفت ولی با انجام واکسیناسیون می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی بر انجام واکسیناسیون نوبت سوم در این شرایط تاکید کرد و ادامه داد: ۱۸ درصد از افراد دُز اول و ۱۷ درصد دُز دوم را هنوز دریافت نکرده‌اند. همچنین تاکنون ۱۱ درصد از افراد دُز سوم را دریافت کرده‌اند که نسبت به هفته قبل ۲ برابر شده است.

سرمست شوشتری در پایان تصریح کرد: تعداد بستری‌ها در یک ماه اخیر کاهش ولی میزان مرگ و میر افزایش یافته که علت اصلی آن عدم واکسیناسیون برخی افراد، تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی و بیماری زمینه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز