خبرگزاری کار ایران

زارع پور مطرح کرد؛

برخورد با تخلف یکی از پیام‌رسان‌های داخلی/ خط قرمز ما خدشه‌دار شدن حقوق و اعتماد مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۸۶

وزیر ارتباطات گفت: راساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و بر اساس قانون تنظیم مقررات سکوهای ترافیک داخلی باید یک دوم ترافیک بین‌المللی باشد و پلتفرم‌های شبکه مجازی هم یک سوم باشد و این مصوبه جاری است و اگر هم کسی نمی‌داند مردم بدانند که ترافیک سکوهای داخلی باید نیم بها حساب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسات هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تخلفات روبیکا و همچنین دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری این موضوع گفت:‌ همانطور که دوستان می‌دانند، ما در دولت سیزدهم در وزارت ارتباطات حمایت تمام قدی از سکوهای داخلی داریم و به نحوی می‌توان گفت که خودمان را وقف سکوهای داخلی کردیم و ما تمام ظرفیت‌های داخلی را به کار بگیریم تا سکوهای داخلی تقویت شوند. اما به این معنا نیست که خدای ناکرده سکوهای داخلی بخواهند سو‌ءاستفاده کنند و حقوق مردم را تضییع کند و اعتماد مردم را خدشه‌دار کند.

وی افزود: براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و بر اساس قانون تنظیم مقررات سکوهای ترافیک داخلی باید یک دوم ترافیک بین‌المللی باشد و پلتفرم‌های شبکه مجازی هم یک سوم باشد و این مصوبه جاری است و اگر هم کسی نمی‌داند مردم بدانند که ترافیک سکوهای داخلی باید نیم بها حساب شود. گزارش‌هایی به ما رسیده بود و ما بررسی کردیم و این مسئله تایید شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: الان مرکز عالی فضای مجازی باید درباره نحوه جبران این اتفاقی که افتاده نظر دهد،‌ ما بسته پیشنهادی خود را ارائه کردیم تا درباره آن تصمیم گیری شود اما همانطور که گفتم هر سکویی که بخواهد حقوق مردم را نقض کند با آن برخورد می‌شود در عین حال که سکوهای داخلی مورد حمایت ما هستند اما خط قرمز ما خدشه‌دار شدن حقوق و اعتماد مردم است، هرکسی که می‌خواهد باشد و متعلق به هرجایی که می‌خواهد باشد. در این چارچوب هم کار را پیگیری می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز