خبرگزاری کار ایران

اوجی در جمع خبرنگاران:

در حوزه نفت و گاز ۲۸/۵ میلیارد دلار طرح و پروژه به بهره‌برداری رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۰۷

وزیر نفت گفت: در گروه نفت و گاز ۲۸/۵ میلیارد دلار طرح و پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۱۹/۸ درصد است که این نرخ در سه ماهه دوم سالجاری برای گروه نفت و گاز ۲۵/۶ درصد است که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

وزیر نفت همچنین از سرمایه‌گذاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار خبر داد و افزود: در این دولت این حجم سرمایه‌گذاری شد و به بهره‌برداری رسید که ثمره رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصد را شاهد هستیم. ۵۰ پروژه را به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار هم شروع کرده‌ایم. رشد تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را محقق کردیم.

اوجی  درباره رشد صادرات نفتی و افزایش درآمدهای نفتی کشور در سال جاری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز از کارهای اساسی دولت در وزارت نفت است. این سرمایه‌گذاری‌ها،ارزش افزوده کشور را بیشتر کرده است. ۳۳ در وزارت نفت هستم در هیچ دوره‌ای چنین رشدی اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود:در خیلی کشورها تامین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، توسعه میادین نفت و گاز، احداث پالایشگاه نفت و گاز،  حفاری عمودی و افقی چاه‌های نفت و گاز و حفاری تا عمق ۶۰۰۰ متری را در حال انجام داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز