خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سمفونی ویژه حاج قاسم هفته آینده رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۷۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اولین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی تولید شده که هفته آینده رونمایی می‌شود و به وعده خود در حوزه موسیقی جامه عمل پوشاندیم، این مراسم به صورت ویژه برگزار می‌شود و از رسانه‌ها می‌خواهیم این مراسم مهم را پوشش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شنبه اختتامیه جشنواره حقیقت را داشتیم که به محلی برای بروز عواطف هنرمندان از کشورهای مختلف در مورد غزه و علیه جنایت‌های اشغاگران قدس تبدیل شد. ما از مستندسازی تجلیل کریم که در داخل غزه بود و به دلیل موشک‌باران و عدم اجازه خروج از غزه از داخل خانه خود از غزه با جشنواره ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: مراسم بین‌المللی شعر را با حضور ۱۴ کشور داشتیم ان‌شا‌الله امشب اختتامیه مراسم بزرگداشت جایزه قلم و جلال‌آل احمد را در مراسم ویژه‌ای داریم. امسال صدمین سال تولد جلال آل احمد است همکارانم در تالار وحدت مراسم ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند از همکاران راسانه‌ای دعوت می‌کنم به عنوان میهمان ویژه وزیر فرهنگ در این مراسم شرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مناسبت‌های بعدی هم در راه است، هفته آینده به سالروز شهدات سید الشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم عزیز نزدیک می‌شویم برای اولین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی تولید شده که هفته آینده رونمایی می‌شود و به وعده خود در حوزه موسیقی جامه عمل پوشاندیم، این مراسم به صورت ویژه برگزار می‌شود و از رسانه‌ها می‌خواهیم این مراسم مهم را پوشش دهند.

وی افزود: انتقام شهدای عزیز، شهید حاج قاسم و همه بزرگانی که در مسیر اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند را از دشمنان غاصب صهیونیستی و آمریکایی خواهیم گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیشنهاد برگزاری نشست وزیران فرهنگ کشورهای منطقه در ارومیه و این که چه کشورهایی قرار است حضور داشته باشند، اظهار داشت: در وزارت فرهنگ موضوعی را به صورت ویژه دنبال می کنیم. یکی دو بار هم خبر آن را در نشست های رسانه ای اعلام کردم که هدف ایجاد مناطق ویژه فرهنگی است. یکی از این مناطق در آذربایجان غربی بویژه شهر خوی است که به عنوان یکی از کانون های مهم فرهنگ تمدنی ایران است.

اسماعیلی ادامه داد: از همه کشورهای حوزه جغرافیای فرهنگی تمدن بزرگ ایرانی دعوت کردیم. به زودی در بهمن امسال این نشست فاخر با همکاری استانداری آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که یک تحقق مهم است و در روزهای نزدیک منتهی به این مراسم جزئیات بیشتری را تقدیم خواهم کرد.

وزیر فرهنگ همچنین در خصوص نیم بها شدن نرخ بلیط سینماها در دو روز و این که چنین اقدامی چه تاثیری می تواند در مصرف فرهنگی داشته باشد و بسته فرهنگی خانواده ها را شکل دهد گفت: در همین دو سه روز، رکوردها و اتفاق های ویژه ای و ثبت اعداد بی نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد. فیلم بالای ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیاردی و پویانمایی بالای ۵۰ میلیاردی را تجربه کردیم و عدد فروش سینماها به ۸۵۰ میلیاردرسیده است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که برای نخستین بار در تاریخ کشور میزان حضور تماشاگر در سینما و به تبع آن میزان فروش یک ثبت تاریخی خواهد شد و با توجه به استقبال بالایی که به ویژه از سه شنبه هایی که نیم بها بود داشتیم همکارانم در سازمان سینمایی با همکاری اصناف، دوشنبه ها را نیز به صورت آزمایشی وارد کردند. از هفته آینده دوشنبه ها هم به صورت نیم بها در اختیار مردم قرار داده می شود. 

وی افزود: مردم دوست دارند در فضای پرشور و نشاط در سینما همراه با خانواده هایشان حاضر شوند و لحظات شعف برانگیزی را تجربه کنند که با اعمال قانون و اعتمادی که مردم به سینما پیدا کردند و با آن آشتی کردند، این شور و ذوق وجود دارد. 

وزیر فرهنگ اظهار داشت: ما ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و هم اینک چند شهرستان آماده افتتاح سینماهای جدید هستند. در جیرفت و بم و شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان که انشالله این عدد در روزها و هفته ها و ماه های منتهی به پایان سال،  عدد ۹۰۰ را پشت سر خواهد گذاشت.

وی همچنین درباره اینکه وزارت فرهنگ برنامه ای برای بزرگداشت سردار سلیمانی دارد گفت: در این روز شورای هماهنگی تبلغات اسلامی برنامه عمومی دارد که وزارت فرهنگ جزو ستاد برگزاری است. همراه با این عزیزان ما هم برنامه هایی را در سراسر کشور خواهیم داشت. چون برنامه ها مرکزی اعلام می شود توسط سخنگوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده یا اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ درباره اعزام حجاج  گفت: تا اکنون بیش از ۱۷ هزار نفر ثبت نام کردند و از هفته آینده مجددا اعزام ها برقرار خواهد شد.  تلاش ما این است که حداکثر  تسهیلات جانبی را افزایش دهیم. بلیط رفت و برگشت ۱۷ میلیونی با دستور رئیس جمهوری به ۱۳ میلیون رسید و شرکت های هواپیمایی سودهای خود را کاملا کاهش دادند. با نرخ ارز نیمایی دارد اتفاق می افتد. با این حال تلاش می کنیم بتوانیم کمک های جانبی را به کسانی که سال های قبل ثبت نام کردند و به دلیل افزایش تورم دچار مشکل هستندحل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و هم اینک چند شهرستان آماده افتتاح سینماهای جدید هستند. در جیرفت و بم و شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان که انشالله این عدد در روزها و هفته ها و ماه های منتهی به پایان سال، عدد ۹۰۰ را پشت سر خواهد گذاشت.

وزیر فرهنگ خطاب به خبرنگار صداوسیما هم گفت: بگویید دوستان‌تان از پشت میزهایشان بلند شوند و به سطح شهر بیایند تا توزیع پوشاک عفیفانه با قیمت‌های ارزان را ببینند.

وی افزود: توزیع پوشاک عفیفانه در سطح شهر آغاز شده و بزرگترین آن یعنی در میدان هفت‌تیر در راه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز