خبرگزاری کار ایران

ترقی در گفت‌وگو با ایلنا:

با هر کسی که از اجرای برنامه هفتم عدول کرد، برخورد قضایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۸۲

یک عضو حزب موتلفه گفت: برنامه هفتم خیلی خوب تدوین شده و محتوای خیلی خوبی دارد. مقام معظم رهبری تمام بندهای این برنامه را یک به یک مورد تأکید قرار دادند که باید اجرایی شود. اما اجرای آن نیازمند آن است که اگر کسی از برنامه عدول کرد توبیخ شده و برخورد قضایی با او شود. اگر در برنامه چنین برخوردی وجود ندارد، باید به آن اضافه شود.

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اجرای برنامه هفتم باید چه تفاوت‌هایی نسبت به برنامه‌های گذشته داشته باشد تا حداقل نسبت به برنامه‌های دیگر توسعه، درصد بیشتری از آن محقق شود، گفت: ما در گذشته تجربه‌ای را از مالزی به کشورمان منتقل کرده و مهاتیر محمد را دعوت کردیم که آنها یک برنامه ۲۵ ساله‌ای را توسط ۳۰۰ کارشناس بخش‌خصوصی برای دولت تهیه کرده بودند و ضمانت اجرایی برای آن گذاشته بودند که هرکس از این برنامه عدول کند، به صورت قضایی با او برخورد شود. این برنامه خیلی خوب تدوین شده و محتوای خیلی خوبی دارد. مقام معظم رهبری تمام بندهای این برنامه را یک به یک مورد تأکید قرار دادند که باید اجرایی شود. اما اجرای آن نیازمند آن است که اگر کسی از برنامه عدول کرد توبیخ شده و برخورد قضایی با او شود. اگر در برنامه چنین برخوردی وجود ندارد، باید به آن اضافه شود.

وی افزود: یعنی مجلس دوازدهم باید برای ضمانت اجرای این برنامه یکسری مواد را به آن اضافه کند و در آن مواد تأکید شود که اگر فردی، وزیری یا دستگاهی از اجرای برنامه عدول کرد چه برخوردی با او صورت بگیرد. اگر قاطعیت در اجرای برنامه توسط مجلس اعمال شود و دستگاه قضایی هم بر حسن اجرای این برنامه نظارت دقیق داشته باشد، قطعا این برنامه به نحو مطلوبی اجرا خواهد شد، وگرنه مانند باقی برنامه‌ها ۳۰درصد برنامه اجرا خواهد شد و باقی مانده آن را هم دولت و مجریان نمی‌توانند اجرا کنند.

ترقی در پاسخ به این سوال که رهبری بر وحدت بین قوا، نیروها و احزاب سیاسی تاکید داشتند. بیان این موضوع حاوی چه نکاتی است، گفت: قطعا اگر این وحدت اجرا می‌شد وضعیت ما اینطور نبود. متأسفانه سخنان رهبری برای چند روز در فضای سیاسی جامعه مطرح است، بعضی‌ هم شعارش را می‌دهند، برخی هم آن را تبدیل به بنر و تابلو می‌کنند اما وقتی به حوزه عمل می‌رسد همه بعد از مدت کوتاهی آن نکات را فراموش می‌کنند. منافع شخصی، حزبی و گروهی بر سیاست‌هایی که رهبری آن را تعیین کرده ترجیح داده می‌شود. همانطور که رهبری گفتند، ما باید بدانیم اختلاف سلایق در جامعه یک چیز طبیعی است. تضارب افکار باید باعث رشد باشد نه آنکه مانع رشد شود.

وی افزود: متأسفانه چون در فرهنگ سیاسی ما این تضارب افکار و اختلاف‌سلیقه‌‌ها عمیق شده و تبدیل به کینه و حذف همدیگر و دشمنی می‌شود، به جای اینکه با هم گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرده و در این تبادل‌نظر به یک نقطه مشترک برسند، به دنبال حذف، طرد، دعوا، یقه‌گیری و تخریب همدیگر می‌روند. این‌ها در واقع یک ضعف و ناتوانی سیاسی در جریان‌های سیاسی ما است که باید ما به سمت کمال برویم. یعنی بعد از ۴۰ سال انتظار نمی‌رود که جریان‌های سیاسی در کشور هنوز مفهوم سخنان رهبری و اهمیت این سخنان را برای پیشرفت کشور درک نکرده باشند. بنابراین در درجه اول نخبگان جامعه باید دست از دعواها بردارند.

ترقی تصریح کرد: در سخنرانی روز اول دولت سیزدهم، مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف آقای رئیسی فرمودند که شما باید جلوی این تغایرهای موهوم را بگیرید، آن را کم کرده و از بین ببرید. واقعا وقتی گروه‌هایی که دارای اختلاف‌سلیقه هستند کنار هم بنشینند، می‌فهمند همه این اختلاف‌نظرها تغایرهای موهوم است و هیچ مبنایی ندارد که با هم مخالف باشیم، علیه هم صحبت کنیم و رقابت را از همدیگر بگیریم. ما باید در خیرات مسابقه داشته باشیم نه در قدرت‌طلبی و پست‌گرفتن. این موضوعات ناشی از ضعف‌های نفسانی افراد و جریان‌های سیاسی بوده و نخبگان جامعه باید برای این موضوع برنامه‌ای تهیه کنند. اگر برنامه‌ای برای اجرایی شدن این سیاست‌ها تهیه شود، می‌توان این برنامه را در گروه‌ها، احزاب و ائتلاف‌ها پیاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز