خبرگزاری کار ایران

تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در شهرستان زرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۲۲۶

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحد‌های شن و ماسه در شهرستان زرند، تعداد ۵ معدن استخراج و توزیع غیر استاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، رضا یعقوبی اظهار کرد: با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج معدن شن و ماسه در این شهرستان، به علت عدم رعایت استاندار‌های قانونی جلوگیری شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف کنندگان افزود: با توجه به آن که عدم رعایت استاندار‌ها در مصالح ساختمانی می‌تواند جان شهروندان را تهدید کند و تولید کنندگان سنگدانه‌ مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بوده که گا‌ها در این مورد کوتاهی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: در راستای حمایت از حقوق عامه، دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کردند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و با آنان برخورد متناسب قانونی بعمل خواهد آمد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی‌ها بیان کرد: مسئولین واحد‌های تولیدی باید بدانند که نظارت‌های دوره‌ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها، جلوگیری از ادامه فعالیت واحد‌های متخلف را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز