خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن هسته‌ای ایران:

تا سال ۲۰۵۰ تولید برق هسته ای ۳ برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۵۶

رییس انجمن هسته‌ای ایران گفت: بیانیه آخر این نشست پیش بینی کرده تا ۲۰۵۰ تولید برق هسته ای سه برابر شود. یعنی در بیست و پنج سال آینده و این نویدبخش آن است که دنیا از مزایا و شرایط بهتری می تواند با استفاده از این فناوری برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد کریمی ثابت رییس انجمن هسته‌ای ایران در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای در سخنانی گفت: دنیای امروز با چالش های بسیار بزرگی روبه رو است. شاید هیچ زمانی مثل امروز دچار چالش خودساخته و خودش درگیر نبوده است. چالش هایی مثل محیط زیست، تغییرات اقلیمی و بحث اسیدی شدن آب اقیانوس ها و دیگر ابر چالش ها و موضوعاتی مثل امنیت انرژی و امنیت تامین غذا، آب و موضوعاتی که مستقیما به حیات بشری ربط دارد، چالش هایی که الان در سطح جهان با آن روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: اندیشمندان معتقدند پاسخ به این چالش ها یک پاسخ جهانی است. چالش های جهانی به پاسخ های جهانی نیاز دارد و کنفرانس ها و نشست های بین المللی بستری مناسب برای طرح چنین موضوعات و یافتن راه حل هایی برای این موضوعات است. بدون شک فناوری هسته ای یکی از فناوری های کاملا اثبات شده است که می‌تواند خیلی خوب و خیلی دقیق به برخی از این چالش‌ها پاسخ دهد.

کریمی ثابت تصریح کرد: بیانیه آخر این نشست اگر خلاصه آن را بگویم پیش بینی کرده تا ۲۰۵۰ تولید برق هسته ای سه برابر شود. یعنی در بیست و پنج سال آینده و این نویدبخش آن است که دنیا از مزایا و شرایط بهتری می تواند با استفاده از این فناوری برخوردار شود.

وی تصریح کرد: انجمن هسته ای ایران در چارچوب دکترین جمهوری اسلامی ایران که اشاره دارد فناوری صلح آمیز هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس و با شعار فناوری هسته ای برای توسعه پایدار این همایش و این کنفرانس را برنامه ریزی کرده و در حال اجرای آن است.

رییس هیات مدیره انجمن هسته‌ای ایران عنوان کرد: من فکر می کنم همه دوستان اذعان می کنند که رشد و توسعه نیازمند نگاه به نیازهای نسل آینده هم هست. همین بحث توسعه پایدار که به آن اشاره می شود. می دانیم که بیش از نیمی از اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار فناوری هسته ای می تواند آنها را تسهیل کند و دسترسی را امکان پذیر کند.

وی ادامه داد: در همین راستا کشور ما تولید ۲۰ هزار مگاوات برق را در دستور کار دارد و این برنامه ها و کنفرانس ها در این راستاست. نگاه مسئولان ایران به مسائل محیط زیست و رشد اقتصادی کشور همه باعث شده که تمرکز روی فناوری هسته ای و تولید ۲۰ هزار مگاوات جدی باشد.

کریمی ثابت همچنین ابراز داشت: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور کارش را آغاز کرده و واقعیت این است که با ارائه مقالات و مطالبی که عرضه می شود می توانیم این نکته را اذعان کنیم که فناوری هسته ای در کشور ما به یک بلوغ رسیده است و این بلوغ را می توانیم در ارائه مقالات و سخنرانی ها و نمایشگاه ها مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس بدون حمایت ریاست سازمان و همکاران سازمان مقدور نبود. ایده این کنفرانس توسط مهندس اسلامی و در چارچوب سیاست های سازمان با عنوان درهای باز و نوآوری باز عنوان و به خوبی محقق شد. امیدوارم همه همکارانم که در این کنفرانس شرکت کردند بتوانند فضای مناسبی را داشته باشند که تبادل نظر کنند و از آخرین دستاوردهایی که در حال انجام است در صنعت هسته ای آگاه شوند و همکاران ما در دانشگاه ها به سمت مساله محوری بروند و صنعت هم از این یافته های دانشگاه بهره مند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز