خبرگزاری کار ایران

مصباح یزدی: به کسی رای دهید که اسلام را پیاده کند

کد خبر : ۶۴۶۹۲

باید نگران دین جوانان باشیم‌/اگر کاندیدایی باور کند که صددرصد از وی بهتر وجود دارد، نباید کاندید شود وگرنه باید جواب خدا را بدهد/ شده از جیب هم خرج کنید، خرج کنید، اما به کسی رای دهید که اسلام را پیاده کند.

رییس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی گفت: ما مرد وظیفه‌ایم، به ما مربوط نیست که چه می‌شود بلکه باید بزرگترین دغدغه ما اجرای دین باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مصباح یزدی در همایش جبهه پایداری که به منظور معرفی کامران باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار شد،گفت:انسان باید صبح که از خواب بلند می‌شود، علاوه بر اینکه فکر سعادت خود است، فکر مردم نیز باشد.

وی ادامه داد:البته در میان انسان‌ها برخی دشمنان وجود دارند که خدمت به اینها دشمنی با انسانیت‌ است.

مصباح یزدی گفت: اولین دغدغه ما باید ترویج باورهای اسلامی و پیاده شدن ارزش‌های اسلامی باشد. هرکه می‌خواهد خدمت به انسانیت بکند، باید در درجه اول، فکر دین باشد.

وی با بیان اینکه اولین چیزی که هر انسان فکر می‌کند، پاسخگویی به نیازهای مادی و اقتصادی است،ادامه داد: اگر انسان می‌داند که همسایه، فامیل و دوست خود از لحاظ مادی در مضیقه است، چنین انسانی اگر مسلمان باشد، نمی‌تواند آرام گیرد و به آنها کمک می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: دغدغه دوم تامین امنیت است.در کنار این نیازها، نیاز مسائل بهداشت، درمانی، بیمه بازنشستگان، معلولان و جانبازان مطرح می‌شود ضمن اینکه در ارتباط با کشورهای دیگر امنیت داخلی و امنیت خارجی نیز مطرح است.

وی گفت:آنهایی که تفکر مادی‌گرایی دارند، نیازها را در نیازهای دنیوی خلاصه می‌کنند ولی انبیاء آمده‌اند که به انسان بفهمانند که شما نیاز مهمتری از نیازهای مادی دارید؛ نیازی که محدودیت زمانی ندارد.

مصباح یزدی تصریح کرد:گفت: انسان باید به فکر این باشد که دین را برای خود و دیگران بشناسد و نگران باشد که دیگران به کج‌راهه نروند و بعد از آن به فکر مسکن، شغل، کار و ازدواج باشند.

وی با اشاره به اینکه ما باید نگران دین جوانان باشیم‌،گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان قلب جوانان ما را هدف قرار دادند لذا باید کسانی که سر کار می‌آیند، دین را توجه کنند و نگران کم‌رنگ شدن ارزش‌های اسلامی باشند.متاسفانه این فکر در خواص مورد توجه قرار نگرفته است و تنها خدمت را خدمت مادی می‌دانند. یک خدمت این است که دین مردم رشد کند و به سعادت ابدی برسند. این ضعف فرهنگی است که خدمت دینی، معنوی به ذهنمان نمی‌رسد.

مصباح‌یزدی با بیان این‌که آیا می‌شود بدون تخصص خاصی به مردم خدمت کرد، افزود: موقعیتی که امروز درباره تعیین مسوولیت کسی که می‌خواهد مدیریت کشور را عهده‌دار شود، پیش آمده است، فرصتی است که شما می‌توانید در آن دخیل باشید و اگر رای صحیحی دهید و دولت صالحی به سرکار بیاید و به همه مردم خدمت کند، شما خدمت کرده‌اید، به ویژه اگر این فرد گرایش‌های فرهنگی و دینی داشته باشد.

وی گفت:همه شمایک رای می‌دهید؛ این رای شما باعث می‌شود کسی که سرکار می‌آید، همه امور جامعه تحت‌تاثیر قرار گیرد.لذا تحقیق کنید که چه کسی شایسته است و هوای نفس را نیز کنار بگذارید و فقط و فقط این را مدنظر قرار دهید که چه کسی را انتخاب کنم تا به اسلام و مسلمین بهتر خدمت کند.

مصباح یزدی گفت: اگر کسی نیازهای معنوی شما را پاسخ دهد و در حد توان به نیازهای مادی شما اهتمام داشته باشد و سعی او این باشد که هرچه می‌تواند از مشکلات بکاهد و در این امر مضایقه نکند ضمن اینکه عرضه و انگیزه نیز داشته باشد مهم است‌ اما اینکه چند درصد مشکلات را حل کند، مهم نیست چرا که این عالم، عالم محدویت است و دشمنی‌ها از داخل و خارج زیاد است.

وی با بیان اینکه همیشه رای دادن در صندوق ریاست جمهوری و‌ انجمن شهر تکرار نمی‌شود اظهار کرد: رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و این نسیمی است که در خردادماه امسال نیز وزیدن خواهد گرفت و شما می‌توانید از آن استفاده کنید و رای بدهید و اگر برای خدا این کار را انجام دهید، نه تنها به مردم ایران، بلکه به دیگر کشورها و مسلمانان خدمت کرده‌اید.

وی با بیان اینکه اصلح را بشناسید و هوای نفس را در انتخاب دخالت ندهید،گفت:کاری کنید که وقتی خدمت امام زمان(عج) رسیدید، ایشان با لبخند بگویند که خوب کسی را انتخاب کردید نه اینکه بعد از انتخاب خود شغل و پول بگیرید‌ لذا باید فردی که به اسلام و مسلمین خدمت می‌کند را انتخاب کنید.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: واجب است که به بهترین رای دهید چرا‌که دین شوخی برنمی‌دارد و باید شما تشخیص دهید و کسی که برای اسلام بهتر خدمت می‌کند را انتخاب کنید.

وی گفت: شده از جیب هم خرج کنید، خرج کنید، اما به کسی رای دهید که اسلام را پیاده کند.

وی تصریح کرد: اگر کاندیدایی باور کند که صددرصد از وی بهتر وجود دارد، نباید کاندید شود وگرنه باید جواب خدا را بدهد و اگر کسی می‌داند که اصلح‌تر از وی وجود دارد و دیگری اصلح است، خود را کاندیدا کند، خیانت کرده است.

وی با بیان این‌که کسی که از سوی جبهه پایداری معرفی شده است، اصلح از دید این جبهه است، گفت: اگر کسی اصلح‌تر پیدا کردید، باید به او رای دهید ببینید چه کسی بهتر به اسلام خدمت می‌کند. اولین شاخص خدمت به دین است و برای حفظ دین در کشور ما یک محور وجود دارد که ولایت فقیه است.

وی اهتمام به ارزش‌های اسلامی، ولایتمداری و صلاحیت داشتن برای پست ریاست جمهوری را از شاخص‌های انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: این‌که ما کسی را به عنوان اصلح معرفی می‌کنیم به این معنا نیست که در کشور افراد صالح دیگری وجود ندارد، بلکه ما این فرد را اصلح برای این پست در این دوره می‌دانیم و این کمترین اهانت به دیگران نیست و ما برای دیگران احترام قائلیم چه بسا در بین کسانی که انتخاب نکرده باشیم، در یک امری اصلح آنان بوده باشند.

مصباح‌یزدی در پایان گفت: نظر ما درباره اصلح بودن یک شخص به معنای بی‌مهری به دیگران نیست و من به همه کسانی که به نظام و اسلام خدمت می‌کنند، از عمق دل دعا می‌کنم ضمن اینکه شما توسل به وجود ولی عصر (عج‌الله) را فراموش نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز