خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبرداد؛

اجرای 115 طرح زیرساختی در برنامه امسال شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۳۳

در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از طرح های زیرساختی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، وضعیت اجرای طرح های عمرانی و مسائل و مشکلات موجود بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونین فنی و صنایع کوچک و مدیر شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز حضور داشتد، طرح‌های افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب، سایت واحدهای کارگاهی، چاه اب آشامیدنی -مخازن و تاسیسات ذخیره‌سازی آب و خطوط انتقال، جاده دسترسی دوم شهرک صنعتی و مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک فناوری صنایع شیمیایی مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در این بازدید با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال یکی از مهمترین تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است و مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌ها و هدف‌گذاری دولت نیز برهمین محور استوار است گفت: این موضوع در استان فارس نیز باجدیت دنبال می‌شود.

احمد علی افکاری با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت تولید و اشتغال از وظایف دولت است گفت: در این زمینه حمایت از توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برای استقرارواحدهای تولیدی و صنعتی جزء برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه راهبرد و محور توسعه استان را برمبنای توسعه صنعتی دیده‌ایم گفت: توسعه صنعتی پشتیبان بخش کشاورزی نیز خواهد بود و با ایجاد و توسعه صنایع فراوری و تبدیلی و تکمیلی، مشکلات بخش کشاورزی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از تعدادی پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی گفت: آگاهی از مسائل و مشکلات و برآورد و بررسی پیشرفت طرح‌ها را از اهداف بازدید است که بصورت میدانی موارد را احصا کنیم.

وی با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس ظرفیت خوبی برای تامین اعتبارات و تسریع و تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی است گفت: یکی از اهداف بازدید امروز هم بررسی مشکلات و پیش بینی لازم برای تامین اعتبارات از محل سفر برای طرح عای زیرساختی شهرک‌های صنعتی است.

برآورد ۴۲پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۰۰میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این بازدید به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان پرداخت و گفت: در مجموع امسال اجرای حدود ۱۱۵طرح زیرساختی در برنامه قراردارد که از ابتدای امسال تاکنون عملیات اجرایی ۴۴طرح زیرساختی با اعتبار ۱۴۸میلیارد تومان آغاز و ۲۹پروژه با اعتبار ۱۴۵میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قراردارد.

سید مصطفی هاشمی همچنین از برآورد ۴۲پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۰۰میلیارد تومان نیز خبرداد و گفت: این پروژه‌ها نیز در دستور کار اجرایی و انتخاب پیمانکار قرار خواهد گرفت.

هاشمی همچنین از بهره برداری از ۴۷ طرح زیرساختی با اعتبار ۶۳میلیارد تومان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: شاهد اجرای نهضت طرح‌های عمرانی و زیرساختی و کارگاه بزرگ عمرانی در سطح شهرک‌های صنعتی هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص اعتبارات عمرانی جهت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گفت: در سال گذشته اعتباراتی که از محل از منابع داخلی این شرکت جهت پروژه‌ها اختصاص یافته است، پنج برابر اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استانی بوده است.

هاشمی با اشاره به اجرای برخی طرح‌های شاخص این شرکت طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از جمله این طرح‌ها برشمرد وگفت: این طرح که در راستای الزامات زیست محیطی و حفظ پایدار محیط زیست درحال انجام است ظرفیت فعلی تصفیه خانه را به دو برابر افزایش میدهد.

وی افزود: در قالب طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب که از طرح‌های مصوب دور اول سفر رییس جمهور محترم به استان استف طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار ۲۳میلیارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی درحال انجام است و طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگونهای ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با ۶۷میلیارد تومان اعتبار از ۲۰مرداد امسال آغاز شده است که با بهره برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تصفیه خانه به ۱۰هزارمترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، اجرای خط انتقال شبکه فشار متوسط شهرک صنعتی پاسارگاد به طول ۱۲.۵ کیلومتربا اعتبار ۲۴میلیارد تومان، خط انتقال شبکه فشار متوسط شهرک دارویی بیضا به طول ۱۱ کیلومتر بااعتبار ۲۰میلیارد تومان، آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیرازبا اعتبار ۲۰میلیارد تومان، احداث خط انتقال فشار متوسط ناحیه چنارشاهیجان بطول ۳۵۰۰ متر با اعتبار ۱۲میلیارد تومان، خرید انشعاب واجرای خط انتقال آب شهرک فتح آباد مرودشت با اعتبار ۲۰میلیارد تومان، زیرسازی، جدول‌گذاری، رفوژ، روسازی و آسفالت بین فاز ۱و۲ شهرک آباده با اعتبار ۶میلیارد تومان، شبکه داخلی گاز شهرک برمشوربا اعتبار ۵میلیارد تومان را از مهمترین طرح‌هایی اعلام کرد که امسال با اعتبارات عمرانی و جاری در سطح شهرک‌های صنعتی استان آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز