خبرگزاری کار ایران

در سی و پنجمین جشنواره امتنان محقق شد؛

کسب ۲ مقام ملی و استانی توسط دهکده نوآوری و فناوری رسا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۶۹

متخصصان و پژوهشگران دهکده نوآوری و فناوری رسا به عنوان یکی از شرکت های فناور دانش محور پارک علم و فناوری استان فارس موفق به کسب دو مقام ملی و استانی در سی و پنجمین جشنواره امتنان شدند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل دهکده نوآوری و فناوری رسا با تبریک کسب این دو مقام علمی و خدماتی اظهار داشت:  در سی و پنجمین جشنواره امتنان که هفته گذشته به مناسبت هفته کار و کارگر  برگزار شد از امین صفایی و فاطمه مختاریان از محققان و پژوهشگران دهکده نوآوری و فناوری رسا به عنوان برگزیده ملی و استانی تجلیل شد که در این راستا باید از حمایت های مسئولان دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان فارس قدردانی کرد.

اسحاق شاهسونی به معرفی دهکده نوآوری و فناوری رسا پرداخت و افزود: این مجموعه یک شرکت فناور دانش محور است که توسط تیمی از مخترعان و نخبگان در فروردین ماه ۱۳۹۷ تأسیس و راه اندازی شده است.

شاهسونی با بیان اینکه اتاق فکر و شورای سیاست گذاری مرکزی متشکل از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی، سیاست های کلان را برنامه ریزی و بر اجرای آن ها نظارت می کنند تصریح کرد: این مرکز نخستین بار با ایده دانش محوری در حوزه فناوری های نوین در پارک علم و فناوری استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز دپارتمان های مختلفی در این مجموعه فعال هستند و هر دپارتمان مدیریت و برنامه ریزی منحصر به خود را دارد که اعضای فعال هر یک از این دپارتمان ها را جوانان نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

امین صفایی دانشجوی دکتری فیزیک اپتیک و لیزر دانشگاه شیراز و از پژوهشگران و متخصصان دهکده نوآوری و فناوری رسا که در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز مشغول به فعالیت بوده و به عنوان نخبه ملی و کارگر نمونه بخش خدمات جشنواره امتنان موفق به کسب جایزه ملی شده است درباره طرح خود در این جشنواره اظهار داشت: ما در این طرح، خدمات تخصصی آزمایشگاهی در حوزه های محیط زیست، اکتشاف معادن و مخازن نفتی و همچنین حوزه پزشکی که پیش از این در ایران ارائه نمی شد را برای نخستین بار در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز با استفاده از یک روش اپتیکی نوین و توسعه نرم افزارهای تخصصی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی و فناوری نانو و در نهایت تهیه پایگاه داده بومی سازی کردیم و از خروج ارز از کشور به میزان چشم گیری جلوگیری کردیم.

وی بیان کرد: به طور مثال در حوزه محیط زیست، موفق شدیم، برای نخستین  بار در ایران میکروپلاستیک ها را به عنوان آلاینده های نوظهور محیط زیستی اندازه گیری و شناسایی کنیم که در حال حاضر از نقاط مختلف کشور برای آنالیز و تشخیص نوع پلیمر، نمونه ارسال می کنند.

صفایی افزود: در حوزه اکتشاف معادن و مخازن نفتی نیز موفق شدیم ترکیبات شیمیایی موجود درون حباب های مقاطع سنگی استخراج شده از این معادن و مخازن را شناسایی کنیم که این مهم نیز برای زمین شناسان در زمینه ردیابی و اکتشاف معادن و مخازن نفتی بسیار حائز اهمیت است.

این متخصص دهکده فناوری و نوآوری رسا افزود: در حوزه پزشکی نیز موفق شدیم سلول های سرطانی را از سلول های نرمال تشخیص داده و برای نخستین بار تصویری از ساختار مولکولی سلول های سرطانی تهیه کنیم. این مهم نیز در تشخیص زودهنگام و درمان سرطان بسیار حائز است. 

وی با قدردانی از حمایت مسئولان دانشگاه شیراز و رئیس آزمایشگاه مرکزی، پارک علم و فناوری، مدیران دهکده نوآوری و فناوری رسا از جمله دکتر رسول شاهسونی از نخبه های مطرح ملی و بین المللی به عنوان رئیس هئیت مدیره و اسحاق شاهسونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان دهکده فناوری و نوآوری رسا تصریح کرد: ما جوانان ایران و استان فارس در بخش آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز پای کار ایران هستیم و تا جایی که بتوانیم همگام با اولویت های پژوهشی کشور و با ابتکارات خود کمک می کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

فاطمه مختاریان فارغ التحصیل رشته نانو مهندسی شیمی از دیگر پژوهشگران و متخصصان شرکت فناور دانش محور دهکده فناوری و نوآری رسا نیز که موفق به کسب مقام نمونه استانی در بخش خدمات آزمایشگاهی شده است اظهار داشت: طرح خود را با عنوان روش های نوین طیف سنجی جهت مشخصه یابی و کنترل کیفیت مواد ارائه داده و کاربردهایش برای کنترل کیفی محصولات و مشخصه یابی ساختار مواد ناشناخته در حوزه های تحقیقاتی، پزشکی، غذایی و صحت انجام واکنش است.

مختاریان گفت: در این طرح نه تنها در شیراز و استان فارس و جنوب کشور به سراسر ایران خدمات را ارائه می دهیم خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهیم.

وی همچنین به ظرفیت های موجود در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی مهم کشور به شمار می رود و نتایج آزمایشگاه ها در آن قابل اعتماد، دقیق و علمی است که از دستگاه های با کیفیت و فنی بالا برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز