خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه هنرهای قرآنی «روایت باران» افتتاح شد

صندوق اعتباری هنر از خوشنویسان حمایت ویژه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۰۲

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، عصر روز گذشته نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» به همت نگارخانه «ترانه باران» و همکاری صندوق اعتباری هنر در گالری شماره ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد. 

این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و هنری کشور از جمله محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سید محمود اسلامی (معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)، محبوبه کاظمی (مدیر مسئول نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی واسلامی ترانه باران)، سیدمحسن خاتمی (رئیس فرهنگسرای نیاوران) و خوشنویسان کشور از جمله محمد سلحشور، رسول مرادی، مجید آماده‌رزم، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، امیرهوشنگ آقامیری و مسئولان همراه بود. 

در آیین افتتاح نمایشگاه «روایت باران» محبوبه کاظمی دولابی (مدیر گالری تخصصی هنرهای ایرانی و اسلامی «ترانه باران») با بیان اینکه فروردین سال ۱۴۰۳ با نمایشگاه قرآنی در روزهای ماه رمضان آغاز و حالا با برگزاری نمایشگاهی از هنرهای قرآنی به پایان می‌رسد، گفت: امیدوارم امکان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشورهای دیگر نیز فراهم شود و هنرمندان این حوزه و آثارشان فرصت معرفی در سطح بین‌المللی را پیدا کنند. 

او با بیان اینکه این آثار تنها بخشی از آثار هنری تولید شده در حوزه هنرهای قرآنی است، گفت: ما در این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان بزرگ ایران هستیم که عمر خود را در راه هنر صرف کرده‌اند، اگر بنا داشتیم آثار را به شکلی جامع‌تر گردآوری و به نمایش بگذاریم هزاران اثر گردآوری می‌شد و فضای وسیع‌تری برای نمایش آثار نیاز داشتیم. امیدواریم این نمایشگاه تحفه کوچکی درشان و مقام قرآن باشد. 

حمایت ویژه صندوق اعتباری هنر از هنرمندان خوشنویس

در ادامه آیین افتتاحیه نمایشگاه «روایت باران» سید مجیدپور احمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) با بیان اینکه این نمایشگاه اتفاق خوبی در حوزه هنر خوشنویسی محسوب می‌شود گفت: با تقویت بخش خصوصی که حامی هنر و هنرمندان است می‌توانیم شاهد برگزاری بیشتر چنین رویدادهایی باشیم. 

او ادامه داد: در صندوق اعتباری هنر قصد داریم به طور ویژه حمایت‌هایی از هنرمندان حوزه خوشنویسی داشته باشیم. 

این نمایشگاه توسط محمد سلحشور (استاد برجسته خوشنویسی)، سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)، محبوبه کاظمی (مدیر مسئول نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی واسلامی ترانه باران) و تنی چند از اساتید و هنرمندان عرصه خط و خوشنویسی افتتاح شد. 

 صندوق اعتباری هنر از خوشنویسان حمایت ویژه می‌کند

همچنین وزیر ارشاد در ساعات نخست آغاز به کار نمایشگاه «روایت باران» از آثار دیدن و با هنرمندان حاضر گفتگو کرد. 

توجه به هنرهای تجسمی به ویژه خوشنویسی در قانون هفتم توسعه

محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) یادآور شد: سال گذشته آیین نامه‌ای را به دولت فرستادیم، اما الزام آن دارای اشکال حقوقی بود، به همین دلیل از مسئولان وزارتخانه خواستیم تا اصلاحات لازم را انجام دهند، در قانون هفتم توسعه هم دست ما تا حدودی باز است امیدواریم در سال اول برنامه آیین نامه‌ای را تهیه کنیم تا بتوانیم حکایت‌های ویژه‌ای از حوزه هنرهای تجسمی به ویژه خوشنویسی داشته باشیم. 

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» تا آخر اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر در فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز