خبرگزاری کار ایران

جبلی در اختتامیه سومین جشنواره قهرمان ایران:

قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۵۱

رئیس رسانه ملی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سومین دوره جشنواره قهرمانان ایران، آن را مصداق ترویج گفتمان پیشرفت دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی «قهرمان ایران» ۱۴۰۲ با حضور چهره‌های ورزشی، مدیران و مسئولان شب گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و سپس با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم در مرکز همایش‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ادامه یافت.

پیمان یوسفی مجری این جشنواره در ابتدای مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولین، ورزشکاران و پیشکوستان ورزش بیان کرد: قدردانی از دیرینه‌ترین ویژگی‌های انسانی است و در فرهنگ و دین ملت ما این موضوع محکم‌تر است. این قدردانی برای قهرمان ورزشی مانند بار دوم روی سکو رفتن است؛ چه برسد به اینکه چنین رخدادی در مقابل دیدگان ملت شریف و فهمی ایران باشد. شایان ذکر است نزدیک به ۵میلیون نفر در سامانه پیامکی این اختتامیه شرکت کرده‌ و همت به خرج داده‌اند تا از عزیزان ورزشکار پشتیبانی کنند.

در این قسمت از جشنواره، با پخش تیزر جشنواره‌ «قهرمان ایران» از ابتدای پخش در دوسال قبل تا اختتامیه آن مرور شد. 

پیمان یوسفی در ادامه عنوان کرد: جا دارد از تلوبیون، روبیکا و دیگر سکوهای ایرانی که از ابتدا برای سرشماری در کنار ما بودند، تشکر کنم. این سومین دوره از جشنواره «قهرمان ایران» است که به کمک دوستان عزیزمان در دبیرخانه نظام‌مند شده؛ اما اگر حمایت‌ وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل استان‌ها و روسای فدراسیون‌ها نبود، این انتخاب‌‌ها به سرانجام نمی‌رسید. 

این مجری ادامه داد: این انتخاب‌ها دو بخش عمده دارد، بخشی که به قضاوت مردم گذاشته شده و بخشی که نظر کارشناسی در جوایز اعمال شده است. 

یوسفی یادآور شد: این روزها هیچ‌جایی نیست که ما به فکر غزه نباشیم. جایی که کودکان، زنان و مردان زیادی بی‌پناه و شهید می‌شوند. شاید دیگر نقاط در دنیا این مساله اهمیت چندانی نداشته باشد ولی همچنان مردمان آگاه و فهمیده‌ای هستند که در مقابل ظالمان می‌ایستند.

 

در ادامه بخش اول این اختتامیه با پخش ویدئویی از فلسطین و غزه آغاز شد. 

 

در ادامه برای همراهی و همدلی با مردم قهرمان غزه، «نشان حاج قاسم سلیمانی» جشنواره قهرمان ایران در بخش داخلی به الناز دارابیان و در بخش خارجی به هواداران تیم سلتیک اسکاتلندرسید.

الناز دارابیان ضمن تشکر از مسئولین جشنواره بیان کرد: من این جشنواره را فرصت مناسبی برای رشد ورزش معلولین می‌دانم.

در ادامه نیز نشان «یار ایرانی جبهه مقاومت» به تیم ملی فوتبال ایران اهدا شد و از آقای مهدی محمد‌نبی، سرپرست تیم ملی فوتبال، دعوت شد تا برای دریافت تندیس به روی صحنه برود.

مهدی محمدنبی با تشکر از این برنامه ورزشی عنوان کرد: ما ۵۰ فدراسیون در کشور فعالیت دارد و این انگیزه خوبی برای قهرمانان در بعد ورزشی و معنوی است. من به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تبریک می‌گویم که در مسیر بورس‌سازی قرار گرفته‌اند. امیدوارم که این مسیر به شکلی پیش برود که ما شاهد حضور تمام باشگاه‌های کشور در مسیر حرفه‌ای باشیم.

در ادامه ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران و خانواده شهید امان‌اللهی دعوت به عمل آمد تا برای دریافت «تندیس شهیدالقدس» به روی صحنه بروند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران ضمن تشکر از مسئولین و ورزشکاران ایرانی عنوان کرد: مردم فلسطین و به ویژه مردم غزه یک قتل عام و کشتار برنامه‌ریزی شده از سوی رژیم صهیونیست اسرائیل و حامیان آن مواجه هستند. ورزشکاران توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیشتر از ۲۸ موسسه ورزشی توسط این رژیم منحوس کاملا نابود شده است. این تکریم از نظر من بسیار مهم است، اینکه در کنار مردم و ورزش غزه بایستید و رژیم صهیونیست را مجازات کنید.

در ادامه اختتامیه کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در جایگاه سخنرانی قرار گرفت.

کیومرث هاشمی در  ابتدا بیان کرد: امروز روز بسیار خوبی برای من و جامعه ورزش است. ما امروز شاهد بودیم که آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی‌‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت‌های دولت محترم محقق شد. امیدواریم که بتوانیم به خوبی راه خصوصی‌سازی ورزش در کشور را با همراهی خانواده ورزش و رسانه ملی ادامه دهیم.

هاشمی اظهار کرد: این نشست حاصل زحمات دست‌اندرکاران صداوسیمای جمهوری اسلامی، هیئت داوران، فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش به عنوان کار یک مشترک است. امیدوارم ما هر چه بیشتر از این جشنواره‌ها داشته باشیم تا از ظرفیت‌های خوب ورزش قهرمانی و شناساندن آن به جامعه استفاده لازم را ببریم. من از دکتر پیمان جبلی و همکاران شبکه ورزش تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بتوانیم قهرمانان ایران را در سال ۱۴۰۲ معرفی کنیم.

این وزیر خاطرنشان کرد: ما با کمک و هماهنگی سازمان برنامه بودجه ۳۴۲۸ پروژه نیمه‌کاره در سطح کشور را شناسایی کردیم. دستورکار ما این است که تا زمان بهره‌برداری این پروژه‌ها، پروژه جدیدی را آغاز نکنیم. در سال جدید هفت‌هزارمیلیارتومان برای تکمیل این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است. شایان ذکر است که ما خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۹۴درصد رشد داشته‌ایم.

وی یادآور شد: ما در سال جاری مبلغ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مجموعه ورزشی آزادی منظور کرده‌ایم تا مسائل و مشکلات آن برطرف شود. همچنین احداث مجموعه بزرگ بین‌المللی در دستور کار دولت قرار گرفته و انشالله با استفاده از ظرفیت‌پیمانکارهای داخلی و خارجی یک مجموعه درخور قهرمانان کشورمان ایجاد کنیم تا بتوانیم شاهد میزبانی‌های خوبی در این مجموعه بین‌المللی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در نشست‌هایشان با ورزشکاران تاکید دارند، رسیدگی به مسائل و مشکلات قهرمانان و پیشکسوتان است که به عنوان یک محور اصلی در دستور کار مجموعه کار خانواده ورزش قرار گرفته؛ امیدواریم که با حمایت‌های دولت و مجلس بتوانیم کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهیم. 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه ملی پیشرفت بر اساس توسعه ورزش همگانی به عنوان موضوع و شاخص اصلی این برنامه قرار گرفته است. هدف ما این است که بیش از ۵۰ درصد جامعه ما بتوانند از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند. ما در حال حاضر ۳۴۰۰۰ باشگاه در سراسر کشور داریم که این تعداد می‌توانند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کنند؛ چرا که ما اعتقاد داریم باشگاه‌ها بازوان اصلی ورزش کشور هستند.

در ادامه حسین حقیقی، خواننده کشور برای اجرای ترانه عزیزم ایران روی صحنه رفت.

در ادامه جشنواره اختتامیه قهرمان ایران، جایزه «زیباترین گل» سال ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران  به سید مهدی میرجلیلی از تیم ملی فوتبال ساحلی رسید.

مهدی میرجلیلی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در اختتامیه و تشکر از رای مردم بیان کرد: هم من و هم تمام اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی جانمان را برای خوشحال کردن دل شریف مردم ایران می‌گذاریم.

دیپلم افتخار «زیباترین صحنه ورزشی» سال ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به ساره جوانمردی رسید.

ساره جوانمردی به دلیل حضور در مسابقات بین‌المللی امکان حضور در این اختتامیه را نداشت و با ارسال یک ویدئو از مردم برای آرای ارسالیشان تشکر به کرد.

در ادامه جایزه «زیباترین صحنه ورزشی» سال ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به پیروزی تیم ملی فوتبال در مقابل ژاپن رسید.

وحید امیری به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دریافت تندیس حضور یافت و اظهار کرد: از همه مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم که با آرای خودشان این صحنه ماندگار را رقم زدند. برای تمام مردم کشورم آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون دارم.

در ادامه دیپلم افتخار «برترین تیم ملی» سال ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به تیم هاکی بانوان رسید.

شایان ذکر است که این تیم بعد از چهار سال تشکیل شدن، به مقام قهرمانی آسیا دست یافته‌ است.

این تیم جهت پوشش مسابقات هاکی روی یخ با اهدای پیراهن تیم ملی به پیمان جبلی، ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،از ایشان قدردانی به عمل آوردند.

سنایی به نمایندگی از تیم ملی هاکی روی یخ بانوان عنوان کرد: این کشور پر از نخبه است که اگر دیده شوند، می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند؛ مانند این تیم هاکی روی یخ. ممنون از مردم شریف ایران که انقدر بزرگوارانه کنار ما ایستادند و همچنین از وزیر محترم ورزش و ریاست صداوسیما تشکر می‌کنم که با پخش مسابقات به دیده شدن ما کمک کردند.

در ادامه جایزه «برترین تیم ملی» در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران  به تیم ملی فوتبال ساحلی رسید.

بیک‌وردی سرپرست تیم ملی فوتبال ساحلی برای دریافت تندیس روی صحنه رفت و از رای مردم و حمایت مسئولین تشکر به عمل آورد.

در ادامه یک تیزر با صدای محسن چاووشی و برای تقدیر از ورزشکاران و کاروان فرزندان ایران قهرمانان پارالمپیک آسیایی پخش شد و جایزه «افتخار تاریخی» ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ به کاروان فرزندان ایران (ورزشکاران پارالمپیک ایران) رسید.

غفور کارگری از مسئولین برای برگزاری این جشنواره بیان تشکر کرد و افزود: با عنایت خداوند و ائمه اطهار(ع) یک حرکت بی‌نظیر در تاریخ ورزش ایران به وقوع پیوست و کاروان فرزندان ایران به مقام نایب قهرمانی پارآسیایی دست یافت

در ادامه جایزه «برترین ورزشکار پارالمپیک» ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به رزا ابراهیمی در رشته پاراتکواندو رسید.

در ادامه پیمان جبلی، ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی به جایگاه سخنرانی رفت.

پیمان جبلی در ابتدا عنوان کرد: این جشنواره مصداق تحول در عرصه فرهنگ و رسانه است.

«قهرمان ایران» می‌تواند یکی از مصادیق فتوحات فرزندان مردم ایران باشد. جوانان و دانمشدان ما در نیروهای مصلح با عملیات صادق در هفته گذشته افتخار تاریخی را برای ما آفریدند. در عرصه ورزش هم قهرمانان ملی عناصر هویتی ملت ما هستند و باید در قاب تصویر رسانه ملی حضور داشته باشند. این وظیفه ملی و ذاتی ماست که متواضعانه در خدمت این قهرمانان باشیم.

جبلی یادآور شد: انتخاب کننده نهایی در این جشنواره مردم، صاحبان اصلی رسانه و کشور، هستند. حدود ۵میلیون نفر در این آرا شرکت کردند و این یک افتخار برای رسانه ملی و ورزشکاران ماست. در ورزش ستاره بودن کافی نیست، محبوب بودن مهمتر از ستاره بودن است و برگزیدگان این جشنواره محبوب دل مردم هستند. تعداد آرای این جشنواره نماد این است که مردم ما قدردان ورزش کشورمان هستند.

جبلی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که قهرمانان نمایندگان هویت ملی ما و بهترین رسانه برای معرفی هویت ایرانی هستند. باید گفت که قهرمانان رسانه‌تر از رسانه و نماد اخلاق جوانمردی هستند؛ قهرمانانی مانند ابراهیم هادی.بدانیم که ورزش اقتداری برای کشور به وجود می‌آورد که هیچ دشمنی قادر به پوشاندنش نیست.

 

در ادامه دیپلم افتخار «قهرمان فردای» ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به محمد بیرانوند رسید.

بیرانوند ضمن تشکر از مردم بیان کرد: انشاءلله بتوانم در المپیک این لطف مردم را جبران کنم.

در ادامه جایزه «قهرمان فردای» ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به امیررضا معصومی رسید.

پرویز معصومی، پدر امیررضا معصومی بیان کرد: بسیار برای من جای خوشحالی دارد که مردم ایران برای دومین سال امیررضا را به عنوان «قهرمان فردای» انتخاب می‌کنند.

امیررضا معصومی در ادامه بیان کرد: دست تک‌تک مردم ایران را می‌بوسم که به این جشنواره دامن زدند و از ورزشکاران حمایت می‌کنند.

در ادامه لوح تقدیر «برترین مربی» ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به حسین عبدی رسید.

حسین عبدی ضمن تشکر از مردم برای آرای ارسالیشان، خاطرنشان کرد: اینکار مسئولیت را برای ادامه کار سنگین کرد. امیدوارم این وظیفه دشوار را به خوبی انجام دهیم و بتوانیم دوباره پرچم را بالا ببریم.

در ادامه جایزه «برترین مربی» ورزش در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به علی نادری سرمربی تیم فوتبال ساحلی رسید.

نادری ضمن تشکر از مردم و مسئولین اظهار کرد: هیچ افتخاری بالاتر از شادکردن دل مردم و بالا بردن پرچم کشورمان نیست.

در ادامه جایزه «بانوی ورزش ایران» در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به ناهید کیانی رسید.

کیانی پس از دریافت تندیس بیان کرد: این ارزشمندترین دست‌آورد من در کل دوران ورزشی است چون توسط مردم انتخاب شده‌ام؛ مردمی که من سال ها برای خوشحالی آن‌ها می‌جنگیدم‌.

جایزه «آقای ورزش ایران» در سال ۱۴۰۲ به انتخاب مردم ایران به امین میرزازاده رسید.

امین میرزازاده پس از ابراز خوشحالی از آرا مردم و تشکر از مسئولین عنوان کرد: جنگیدن برای خاک وطن حتی به وسعت یک تشک، بزرگ‌ترین وظیفه سرباز یک ملت است. هیچ نامی بزرگتر از نام مردم ایران و هیچ بامی بلندتر از افتخارات ایران وجود ندارد.

پس از اهدای تندیس‌ها و جوایز تیزری از مجموع قهرمانی‌های ایران در سال ۱۴۰۲ پخش شد.

و بعد از آن گروه باستانی برای اجرا به روی صحنه آمدند

در ادامه فدراسیون‌هایی که با نظر کارشناسان مشخص شده‌ بودند، اعلام شدند.

جایزه فرهنگی «فدراسیون برتر» به فدراسیون جانبازان و توان‌یابان رسید.

همچنین جایزه بیشترین رشد و پیشرفت به «فدراسیون تنیس روی میز» رسید.

در ادامه جایزه بهترین فدراسیون ورزشی در سال 1402 به «فدراسیون کشتی» رسید.

همچنین جایزه بهترین داور ورزش در سال 1402 به «رضا پیکرآرا» داور شمشیربازی رسید.

در پایان جشنواره نیز نشان «شهید ابراهیم هادی» به خانواده «شهید احسان بابایی» ورزشکار شهید مدافع وطن تقدیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز