خبرگزاری کار ایران

نظرِ قاضی دیوان عالی کشور درباره نمایشگاه کتاب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۱۲

حمیدرضا محمدباقری بیان کرد: کتاب و مطالعه می‌تواند آگاهی شهروندان را در حوزه حقوق شهروندی ارتقاء دهند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فرصت مناسب برای این مهم است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدباقری؛ قاضی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب را مهم دانست و ادامه داد: انعکاس به موقع اخبار نمایشگاه در رسانه‌های عمومی و ملی از جمله صدا و سیما بسیار مهم است. خوب است ضمن معرفی آثار در نقاط پُر تردد و اماکن شلوغی نظیر مترو نظر شهروندان را به برگزاری نمایشگاه کتاب بیشتر جلب کرد.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای مهم نمایشگاه کتاب و ترویج کتابخوانی، آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق فردی آن‌هاست، از طریق کتاب افراد با حقوق شهروندی خود بیشتر آشنا می‌شوند، موضوعی که باید در نمایشگاه کتاب هم بیشتر به آن توجه شود.

این قاضی دیوان عالی کشور دانستن مقررات و قوانین در امور کاربردی زندگی را برای شهروندان، ضروری خواند و بیان کرد: هر فردی با انواع فعالیت‌های شخصی و اجتماعی و کارهای حقوقی در امور قراردادهای مختلف مواجهه دارد، این مهم است که اطلاعات مفید مورد نیاز خود را از طریق کتاب به دست آورد. نمایشگاه کتاب می‌تواند فرصت انتخاب این کتاب‌ها را برای شهروندان بیشتر کند.

محمدباقری اضافه کرد: بخشی از مشکلات جامعه ناشی از کمبود آگاهی شهروندان نسبت به حقوق و تکالیف آن‌هاست. لازم است در رابطه با حقوق شهروندان اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد و ناشران، نویسندگان و متولیان امر به این موضوع در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر توجه کنند.

وی تشویق مردم به کتابخوانی را سودمند دانست و افزود: با مطالعه کتاب اطلاعات خواننده افزایش خواهد یافت و تاثیر آن را در جامعه خواهیم دید؛ جامعه کتابخوان نسبت به جامعه‌ای که ارتباط کمتری با کتاب و مطالعه دارد، وضعیت بهتری دارد.

این قاضی دیوان عالی کشور ترویج کتابخوانی در مدارس را موجب پایه‌ریزی فرهنگ مطالعه عنوان کرد و ادامه داد: دست اندرکاران حوزه‌های فرهنگی باید نسبت به فرهنگی مطالعه اهتمام داشته باشند. نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای توسعه حقوق شهروندی است و لازم است با تبلیغات مناسب و جانمایی کتاب‌ها در موقعیت‌های خوب نمایشگاه، مردم را بیشتر در معرض آثار حقوقی، قرار دهند.

محمدباقری در رابطه با شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم»، گفت: خوب است در تکمیل این شعار بگوییم: بخوانیم و بدانیم و بسازیم. شعار خوبی است و توجه به کاربردی بودن کتاب در زندگی افراد دارد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab. ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز