خبرگزاری کار ایران

محمدعلی زلفی‌گل مطرح کرد؛

کتاب و کتابخوانی عمر انسان را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۸۵

محمدعلی زلفی‌گل گفت: کتاب و کتابخوانی باعث افزایش عمر انسان می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه علم در تمام نقاط ایران و عدالت فرهنگی نقش مهمی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی هر دانشگاه در سراسر کشور روزانه در سامانه پرنما ثبت و رصد می‌شود و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا برای ۸۵ ساعت اوقات فراغت دانشجویان بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و فوق‌برنامه این عزیزان را پر کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در راستای همین اقدامات توجه ویژه به انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های اسلامی و ثمن‌ها، کانون‌های صنفی و هیئات مذهبی داریم؛ ما در کارهای جدیدمان سعی داشته‌ایم انجمن‌های علمی را با پار‌ک‌های علم و فناوری مرتبط کنیم.

او محور تمام این اقدامات را کتاب دانست و با تاکید براینکه در کانون‌های فرهنگی سعی داریم که کتاب محور فعالیت‌ها باشد، گفت: در برنامه توسعه هفتم مصوب شده است که سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۵ درصد اعتبار کل هر دانشگاه را به امور فرهنگی اختصاص دهد و با این اتفاق در فعالیت‌های فرهنگی مشکل مالی نخواهیم داشت و از این طرفیت استفاده خواهیم کرد.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور در دانشگاه‌ها توسعه داده می‌شوند، افزود: ما برای کارهای فوق‌برنامه سعی می‌کنیم سرانه‌های فرهنگی را افزایش دهیم و برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی موضوع مشاوره در امور مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را که به ازدواج هم می‌پردازد، توسعه خواهیم داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اینکه نمایشگاه کتاب تهران چقدر در توسعه علم نقش داشته است، تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه علم در تمام نقاط ایران و عدالت فرهنگی نقش مهمی دارد.

او در ادامه این شعر سعدی را قرائت کرد: مرد خردمند هنر پیشه را / عمر دو بایست در این روزگار / تا به یکی تجربه اندوختن / با دگری تجربه بردن به کار. شاعر می‌فرماید کاش خداوند به انسان دو عمر داده بود تا با یک عمر تجربه کسب می‌کرد و با عمر دیگر یاد بگیرد چگونه زندگی کند.

زلفی‌گل عنوان کرد: من معتقدم خداوند به انسان دو عمر نمی‌دهد و درخصوص این شعر اعتقاد دارم که خداوند می‌تواند به انسان هزاران عمر ببخشد؛ شما وقتی کتابی را مطالعه می‌کنید، نتیجه عمر و تجربیات نویسنده دیگری را در وجود خودت نهادینه می‌کنید. پس اگر کسی می‌خواهد از تجربیات دیگران بدون اینکه هزینه عمر بدهد، استفاده کند و دانایی خود را افزایش دهد، بهترین راه مطالعه کتاب است و کسی که کتاب می‌خواند تجارب نویسندگان را در خود جمع می‌کند و باعث می‌شود در اجتماع و خانواده خودش بهتر زندگی کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کتاب و کتابخوانی باعث خواهد شد که میزان عمر انسان افزایش پیدا کند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز