خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک خبر داد:

اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۴۸

شهردار اراک با بیان اینکه 50 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی این شهر اختصاص یافت، گفت: این میزان اعتبارات از محل بودجه سال 1402 شهرداری اراک تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کریمی افزود: هم‌اکنون پیمانکار در سرای «گلشن» و سرای «نوذری» در حال مرمت است و امید است تمامی بخش‌های آسیب‌دیده این بنای تاریخی مرمت شود.

وی ادامه داد: برای حفظ این مجموعه تاریخی که به عنوان شناسنامه شهر اراک شناخته شده، همه باید کمک دهند تا این هویت کهن از شرایط امروز نجات پیدا کند و به سمت بهبودی سوق یابد.

شهردار اراک اظهار داشت: مشارکت و اقدام جدی برای ترمیم بازار تاریخی اراک به عنوان یک بنای ارزشمند و هویت تاریخی، توسط مالکین امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: بازار تاریخی اراک مهمترین مجموعه فرهنگی و هویتی است که حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی آن در پررنگ‌کردن نظام هویتی مرکز استان نقش ارزنده‌ای دارد.

وی بیان داشت: بازار اراک و سراهای آن از مهمترین آثار تاریخی این شهر است که متأسفانه در سالیان گذشته به دلیل تعدد مالکین و عدم رسیدگی مناسب به خصوص در سراها دچار آسیب‌های جدی شده است.

شهردار اراک تأکید کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک با قدمت بیش از 200 سال در زمان فتحعلی شاه قاجار به دست یوسف‌خان گرجی بنا گذاشته شد. این بازار به نوعی هسته اولیه شهر سلطان‌آباد را در خود داشت.

کریمی ابراز داشت: بازار تاریخی اراک 14 هکتار است و به صورت 2 راسته بازار عمود برهم ساخته شده است. این مجموعه یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمامی جزئیات را با ظرافت و به بهترین کیفیت در خود جای داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز