خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو در گفتگو با ایلنا:

استفاده از ظرفیت های لجستیکی منطقه با توسعه زیرساختی ماکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۶۱۱

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو در گفتگو با ایلنا: حسین گروسی ، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو در مورد حوزه گردشگری این منطقه به خبرنگار ایلنا گفت: ظرفیت های ماکو در حوزه گردشگری بسیار بالاست، در همین راستا علاوه بر ظرفیت‌های موجود توافق‌نامه‌ای با هلدینگ گردشگری ماهان نیز منعقد شده و ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در دست اجراست که شامل؛ ساخت هتل‌های کپسولی و ایجاد مجتمع‌های تفریحی، شهربازی و مجموعه‌هایی می شود که می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در کشور و همچنین کشورهای همسایه مطرح باشد.

گروسی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو در حقیقت می تواند به عنوان دروازه ای برای ورود به ایران باشد و امروز ما می‌بینیم که گردشگران خارجی حتی از کشورهای همسایه بلکه ازکشورهای اروپایی نیز وارد منطقه آزاد ماکو می شوند.

سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی در ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو در ادامه گفت: در این منطقه دو کلیسای قره کلیسا و کلیسای مریم بنا شده که اکثر مسیحیان پروتستان و کاتولیک ها به این کلیساها رفت و آمد دارند و گردشگران نیز از این کلیساها بازدید می کنند.

گروسی ادامه داد: همچنین در حوزه امنیت غذایی به منظور کشت پسته و گردو زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در مدت یک سال به بهره‌برداری رسید و در حوزه اکو نیز همکاری هایی با کشورهای عضو اکو خصوصاً ترکیه پاکستان و آذربایجان آغاز شده است و یک دهکده لجستیک هم به مساحت ۱۸۲۰ هکتار شامل فرودگاه، راه آهن، بندر خشک و همچنین انبارها و سردخانه‌ها طراحی شده و از فعالین اقتصادی دعوت شد تا با همکاری هم یک دهکده لجستیک ایجاد شود.

درآمدزایی از حوزه لجستیک پس از نفت در اولویت ماست

او ادامه داد: این دهکده لجستیک در محور انتهای کریدور شرق به غرب است و در حقیقت تا مرز بازرگان قرار دارد، بنابراین یکی از کریدورهای بسیار مهم محسوب می شود و بنده مطمئنم در این راستا می‌توانیم یک تحول در بحث لجستیک ایجاد کنیم.

 این مقام مسئول در منطقه آزاد ماکو افزود: این اقدامی که شروع شده قطعاً می‌تواند منطقه را به یک پیشرفت عظیم برساند چرا که پس از نفت امروز درآمد ما از حوزه لجستیک و ترانزیت و تجارت می تواند باشد و ما مطمئنیم با شکل گیری دهکده لجستیک جی دی پی و اقتصاد ملی کشور رشد خواهد کرد.

گروسی تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو در بسیاری از پروژه‌ها رتبه برتر را داراست از بزرگترین شهرک اقتصادی دانش بنیان به مساحت ۱۰ هکتار تا بزرگ‌ترین باغ مدرن هوشمند خاورمیانه و بزرگترین گمرک زمینی کشور که تمامی این قابلیت‌ها ماکو را از سایر مناطق آزاد متمایز کرده است.

حجم ویدیو: ۴۹.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۴۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز