خبرگزاری کار ایران

نگاه مثبت مربی سابق به عملکرد تیم ملی

نمازی: بازیکنان با استعدادی داریم و می‌توانیم قدرت اول آسیا باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۲۴

امید نمازی مربی اسبق تیم ملی ضمن تحسین عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا از لزوم توجه به فوتبال پایه برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی می‌گوید.

به گزارش ایلنا، مربی اسبق تیم ملی و دستیار کارلوس کی روش که اکنون بار دیگر به امریکا بازگشته، درباره نتایج و عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها گفت: «عملکرد تیم ملی در مسابقات جام ملت‌ها را می‌توان مثبت دید چرا که تیم توانست تا مرحله نیمه نهایی صعود کند و تیم ژاپن را شکست دهد. این درست که ما می‌توانستیم در این مسابقات بهتر از این باشیم اما در کل می‌توان نگاه مثبتی به این عملکرد تیم ملی داشت. تیم ملی تا حدی در جام ملت‌ها بالا و پایین داشت اما روی هم رفته عملکرد مثبتی داشت و حتی می‌توانست با یک بازی بهتر مقابل قطر به فینال جام ملت‌ها برسد.»

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «در مسابقات این‌چنینی که کار به مراحل حذفی کشیده می‌شود، تیم‌های قدرتمند با کوچکترین اتفاقات از دور مسابقات کنار می‌روند. این اتفاقات را در تورنمنت‌های بزرگ می‌بینیم و تیم‌ها برای مواجه نشدن با این موضوع، باید بهترین عملکرد را داشته باشند. گاهی اوقات تیم‌های ضعیف‌تر تیم‌های قوی‌تر را با چالش مواجه می‌کنند که در این تورنمنت اتفاقات این‌چنینی برای تیم‌های قدرتمند ایران، کره جنوبی، عربستان و استرالیا افتاد و این تیم‌ها یکی یکی در مراحل حذفی از دور مسابقات کنار رفتند.»

این مربی که پیش از جام جهانی 2014 دستیار کارلوس کی‌روش بود، می‌افزاید: «ما بعد از بازی خیلی خوبی که مقابل ژاپن انجام دادیم و تاکتیک خوبی که کادر فنی مقابل این تیم در نظر گرفته بود، در بازی با قطر می‌توانستیم با روش دیگری بازی کنیم و با تعداد پاس‌های بیشتر مالکیت توپ را در اختیار بگیریم و در واقع ما می‌توانستیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم و پس از آن به فکر ضربه زدن به تیم حریف باشیم که البته این اتفاق بنا به دلایلی نیفتاد.»

نمازی بیان می‌کند: «بازی بعد از گل ایران کمی باز شد و تنها کسانی که توانستند از این فضاهای باز استفاده کنند، مهاجمان قطر بودند. مهاجمان قطر با استفاده از فضاهای باز موجود توانستند به تیم ما ضربه بزنند و ما انسجام خطوط‌مان را از دست داده بودیم. با این حال ما می‌توانستیم در آن بازی قطر را شکست دهیم اما کمی بدشانس بودیم و علاوه بر این، عملکرد یکی، دو بازیکن‌مان در این بازی خوب نبود و به این دلیل نتوانستیم نتیجه مورد نظرمان را مقابل تیم میزبان کسب کنیم. من مطمئن بودم در صورت شکست قطر و حضور در فینال اردن را شکست می‌دادیم و قهرمان می‌شدیم.»

او می‌گوید: «این تیم، تیم باتجربه‌ای بود چرا که حدود 7 الی 8 سالی است که بازیکنان در کنار هم بازی می‌کنند و بازیکنان آن به تجربیات زیادی رسیده‌اند. این بازیکنان تجربه حضور در 2 دوره جام جهانی و 2 دوره جام ملت‌ها را داشتند به این دلیل جام ملت‌ها فرصت بسیار خوبی بود که تیم بتواند از زحمات خودش در طی این سال‌ها استفاده ببرد و با یک قهرمانی کار خود را به پایان برساند، متأسفانه این اتفاق نیفتاد و قطعاً کادر فنی تیم ملی حالا به فکر جوانگرایی خواهد بود تا نسل جدیدی به فوتبال ایران معرفی شود.»

این مربی اسبق تیم ملی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «فوتبال در آسیا رشد خوبی داشته و می‌بینیم که کشورها سرمایه‌گذاری خوبی برای موفقیت در این رشته می‌کنند و برای فوتبال‌شان ساختارهای بسیار خوبی در نظر می‌گیرند. همگان دیدند که همین قطر چگونه توانست در کوتاه‌ترین زمان هم مسابقات جام جهانی و هم جام ملت‌ها را برگزار کند. علاوه بر تیم‌های قدرتمند کره جنوبی و ژاپن، تیم‌های درجه 2 و 3 آسیایی مثل هنگ‌کنگ و مالزی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند و از این سرمایه‌گذاری بهره می‌برند.»

نمازی می‌افزاید: «ما باید این کار را انجام دهیم و به فوتبال پایه نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. خیلی از ناکامی‌های ما به دلیل بی‌توجهی به تیم‌های پایه است و فقط فوتبال ما براساس استعدادهای فردی به نتیجه می‌رسد، این در صورتی است که اگر فوتبال در رده پایه کار شود و به استاندارد روز برسد. با این همه بازیکنان بااستعدادی که داریم می‌توانیم قدرت اول آسیا باشیم. با تقویت تیم و جوانگرایی می‌توان به جام جهانی بعدی صعود کنیم. تیم ملی باید حمایت شود و بهترین امکانات در اختیار این تیم قرار بگیرد. اگر این اتفاقات بیفتد مطمئناً می‌توان امیدوار بود که تیم بتواند به دور دوم جام جهانی پیش رو صعود کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز