خبرگزاری کار ایران

حسینی: به فونتانا اختیار تام داده‌ایم/ به کسب سهمیه المپیک امیدواریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۱۰

رئیس فدراسیون که بعد از نشستن روی صندلی ریاست، استارت رنسانس بوکس را زده به گفته خودش هرچه در توان دارد برای المپیکی شدن بوکس انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا، روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون که بعد از نشستن روی صندلی ریاست، استارت رنسانس بوکس را زده به گفته خودش هرچه در توان دارد برای المپیکی شدن بوکس انجام می‌دهد؛ هرچند گرفتن سهمیه در رینگ تایلند به همین آسانی نیست.

شاید ناکامی بوکسورها در مسابقات انتخابی المپیک قابل پیش‌بینی بود؛ نتایج تیم ملی در ایتالیا به شخصه برای شما رضایت بخش بود؟

در این هشت ماهی که به عنوان رئیس فدراسیون فعالیتم را شروع کردم، تمام تلاشم را کرده‌ام؛ از جذب مربیان کوبایی گرفته تا برگزاری اردوهای مشترک با حضور تیم‌هایی‌ مثل روسیه و ترکیه.‌ همچنین سعی کردیم با حضور در تورنمنت‌های مختلف، فاصله‌مان‌ با بوکس روز جهان را کم کنیم‌. باید قبول کنیم در چند سال گذشته بوکس ما از جهان عقب افتاده است. هزینه‌ها زیاد بوده اما می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم تا این فاصله را کم کنیم. در ایتالیا مبارزات بچه‌های‌ ما نسبت به چند ماه قبل‌ بهتر بود اما می‌دانستم کار بسیار سخت است و در مصاحبه‌هایم‌ هم گفته بودم که کارمان برای گرفتن سهمیه راحت نیست.

 

در این مدت کوتاهی که فونتانا کارش را در تیم ملی شروع کرده است، شرایط تیم را چطور می‌بینید و ارزیابی تان از مربی کوبایی چیست؟

چند ماه مذاکره کردیم تا فونتانا‌ را جذب کنیم. او یکی از برترین مربیان جهان است و واقعاً تمریناتش‌ علاوه بر بوکسورها، برای مربیان ما هم تا به اینجای کار مفید بوده است و این موضوع می‌تواند آینده مربیان داخلی ما را تا حدود زیادی تأمین کند. مربیان کوبایی بسیار سخت‌گیر‌ و منظم هستند. او کارش را بلد است اما هیچ مربی‌ای‌ نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه ۳ ماهه معجزه کند. نیاز به زمان داریم و حتماً فواید حضور فونتانا‌ را در آینده خواهیم دید.

 

 به نظر می‌رسد فونتانا تصمیم به جوانگرایی داشته و در همین راستا هم رمضانپور، مقصودی و موسوی را از تیم کنار گذاشته است، این تصمیم در مقطع حساس قبل از المپیک به صلاح تیم ملی خواهد بود؟

فونتانا‌ اختیار تام دارد و مجموعه مدیریتی فدراسیون هیچ دخالتی در تصمیماتش‌ نداشته و نخواهند داشت. باید بگویم ما قدر سرمایه‌های‌ خود و بوکسورها را می‌دانیم اما سرمربی تصمیم می‌گیرد برای مسابقات مختلف از کدام ورزشکار استفاده کند. بوکس نیاز به پشتوانه‌سازی دارد و بر همین اساس تمام تیم‌های ملی ما اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان‌ که حدوداً ۱۰۰ نفر هستند در اردو بوده و مسابقات آسیایی، جهانی و انتخابی المپیک را در پیش دارند تا بتوانیم استعدادیابی و پشتوانه‌سازی کنیم.

 

شرایط گرفتن سهمیه در مسابقات تایلند را چطور می‌بینید؟ بوکس ایران می‌تواند در المپیک پاریس نماینده داشته باشد؟

هرکاری می‌توانستیم در این چند ماه انجام دادیم. می‌دانیم که شرایط در تایلند برای ما بهتر از ایتالیا خواهد بود اما کار بسیار سخت است. برای رسیدن به سهمیه حداقل باید در چهار‌ مبارزه برنده شویم اما با این حال به گرفتن سهمیه امیدوار هستم.

 

فارغ از هر نتیجه‌ای، فدراسیون بعد از انتخابی المپیک کارش را با فونتانا ادامه خواهد داد؟

قرارداد ما با فونتانا‌ تا پایان المپیک پاریس است. امیدوارم سهمیه را بگیریم تا کمک حال کاروان باشیم. دوست داریم قراردادمان با مربی کوبایی بلند مدت باشد و در این راستا تمام تلاش مان را می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز