خبرگزاری کار ایران

پیش بازی سپاهان و ملوان

جنگ کسب سهمیه در سن سیروس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۱۱۰

سپاهان و ملوان رقابت تنگاتنکی را در جدول رقابت‌های لیگ برتر برای کسب سهمیه آسیا تجربه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سپاهان و ملوان فردا (یکشنبه) در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر از ساعت 17 در ورزشگاه سیروس قایقران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این در حالی است که سپاهان کورس قهرمانی را از سرخابی‌ها عقب مانده و حالا اگر در جام حذفی نیز نتواند قهرمان شود، رتبه سوم جدول را برای حضور در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد. 

اما در این راه و در 6 هفته باقی‌مانده تا پایان لیگ، ملوان نیز به واسطه عملکرد درخشانی که تا کنون داشته است، یکی از گزینه های اصلی برای کسب سهمیه به شمار می‌رود.

ملوان که باید در خانه خود از سپاهان میزبانی کند، هم اکنون 38 امتیازی است و اگر موفق به شکست سپاهان شود، 41 امتیازی شده و خودش را تا رتبه چهارم در جدول بالا می‌کشد و بالاتر از تراکتور قرار خواهد گرفت.

بازی رفت دو تیم نیز در ورزشگاه نقش جهان 3-2 با پیروزی ملوان به اتمام رسید؛ آن‌ها در این فصل خیلی بیش‌تر از یک تیم معمولی ظاهر شدند و سپاهان نیز برای این بازی کار بسیار سختی مقابل شاگردان تارتار در پیش دارد.

نکته جالب در مورد مصاف‌های دو تیم این است که سپاهان بیش از ۱۰ سال از آخرین بردش مقابل این تیم می‌گذرد. تیم‌های سپاهان و ملوان تاکنون در ادوار مختلف لیگ برتر ۳۱ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در این بین سپاهان ۱۲ بار و ملوان شش بار به پیروزی رسیده‌اند، ضمن اینکه ۱۳ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آخرین پیروزی سپاهان برابر ملوان با نتیجه سه بر دو و در هفته ماقبل پایانی سیزدهمین دوره لیگ برتر یعنی ۹ فصل پیش به دست آمده است.

ملوان در نیم فصل دوم 5 برد، 2 مساوی و 1 شکست (مقابل پرسپولیس) داشته و تقریبا با فرم خوبی مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که 3 برد، 2 مساوی و 3 شکست حاصل کار سرمربی پرتغالی این تیم در نیم فصل دوم است و همین عملکرد نیز سپاهان را از کورس قهرمانی خارج کرد.

تارتار در این بازی می‌تواند گام بلندی را برای کسب سهمیه حضور در آسیا برای این تیم بردارد تا دوباره بعد از چندین دهه، ملوان تجربه حضور در این تورنمنت را کسب نماید.البته ملوان در جام حذفی نیز حضور دارد و از این طریق نیز می‌تواند به این سهمیه دست پیدا کند. سپاهان نیز در فصلی که دستش به جام نمی‌رسد، باید یا با قهرمانی در جام حذفی یا با سومی در لیگ برتر جواز حضور در آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز