خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت گزینه‌های سقوط: لیگ برتر پایان راه جنوب و شمال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۵۶

رقابت حساسی در پایین جدول برای بقا در لیگ برتر وجود دارد.

به گزارش ایلنا، لیگ برتر به چهار هفته پایانی خودش رسیده و در این شرایط که همه حواس‌ها به رقابت استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی است، پایین جدول هم شاهد رقابت چند تیم برای بقا در لیگ برتر هستیم و این رقابت هم در نوع خودش جذاب و مهم است. به این بهانه به بررسی وضعیت تیم‌های در خطر سقوط رفتیم:

 

صنعت نفت تماشاگر تقابل رقبا

صنعت نفت باز هم مثل فصل قبل روزهای سخت و پر استرسی را پشت سر می‌گذارد. آنها ضعیف‌ترین تفاضل گل را دارند که شاید همین برای‌شان دردسرساز شود. نفتی‌ها برخلاف چهار رقیب اصلی‌شان تقابلی با آنها نداشته و اصلاً هم بعید نیست در بازی‌های رودرروی آنها و نتایجی که رقم می‌خورد اتفاق خوبی برای‌شان بیفتد. تیم کمالوند ابتدا در اراک به مصاف آلومینیوم می‌رود و پس از آن با شمس‌آذر قزوین روبه رو می‌شود. ذوب‌آهن اصفهان حریف هفته بیست و نهم‌شان خواهد بود و روی کاغذ شاید مهم‌ترین بازی‌شان در هفته پایانی با تراکتور باشد. آن هم به شرطی که تبریزی‌ها برای رسیدن به جایگاه سومی نیاز به پیروزی داشته باشند.

 

نساجی و سه بازی سرنوشت‌ساز

یکی از تیم‌های انتهای جدول که کار سختی برای بقا دارد همین نساجی قائمشهر است. شاگردان ساکت الهامی پس ار باخت به پرسپولیس 10 نفره و از دست دادن امتیاز حالا باید برای سه بازی بسیار حساس و تعیین‌کننده از چهاز بازی باقی‌مانده آماده شوند. همان طور که در بالا اشاره شد آنها ابتدا با استقلال خوزستان روبه رو می‌شوند که یک بازی شش امتیازی خواهد بود. پس از آن در خانه به مصاف استقلال می‌روند که این بازی برای آبی‌های پایتخت هم فوق‌العاده تعیین‌کننده است. به خصوص که در همان روز پرسپولیس هم در تهران از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند. نساجی بعد از این دو بازی سخت و در هفته بیست و نهم با هوادار روبه رو می‌شود. آخرین بازی آنها هم با فولاد در قائمشهر می‌باشد. تصور کنید هر دو تیم در آن روز برای بقا نیاز به سه امتیاز داشته باشند.

 

 

 پیکان و حساسیت دو بازی پایانی

رضا عنایتی تصور نمی‌کرد که در خانه به آلومینیوم اراک ببازد. او بی‌انگیزگی شاگردانش را یکی از دلایل این مهم می‌داند. شاید بازیکنان او به این باور اشتباه رسیده بودند که قطعاً در لیگ می‌مانند اما حتماً امروز دیگر این گونه فکر نمی‌کنند. پیکان بر اساس قرعه مسابقات در دو هفته پیش رو با ذوب‌آهن و تراکتور مصاف خواهد داد. این دو بازی خیلی برای حریفان اهمیت ندارد، چرا که نه شانس قهرمانی دارند و نه خطری تهدیدشان می‌کند. البته تراکتوری‌ها نیم نگاهی هم به جایگاه سومی دارند. اما برای پیکان هر کدام از این بازی‌ها حکم یک فینال را دارد. به خصوص دو هفته پایانی که فوق‌العاده تعیین کننده خواهد بود. پیکانی‌ها در هفته بیست و نهم در زمین فولادی به میدان می‌روند که خودش در آستانه سقوط قرار قراردارد. یک بازی شش امتیازی که نتیجه‌اش در سرنوشت دیگر تیم‌های پایین جدول هم تأثیرگذار است. او در هفته پایانی با استقلال روبه رو می‌شود. اگر تکلیف قهرمانی لیگ از سوی استقلال و بقای پیکان قطعی شده باشد، آن وقت این بازی کاملاً تشریفاتی می‌شود. اما اگر هر دو تیم به سه امتیاز بازی نیاز داشته باشند در آن صورت یک 90 دقیقه پر استرس را هواداران دو تیم شاهد خواهند بود.

 

 

استقلال خوزستان و 2 فینال پیش رو

تساوی با سپاهان در اصفهان تمام معادلات تیم‌های بالا و پایین جدول را به هم زد. حالا استقلال خوزستان بیش از پیش به بقا امیدوار شده است. شاگردان پورموسوی در خوان اول از چهار بازی باقی مانده مهم‌ترین بازی فصل‌شان را انجام می‌دهند. جدال خانگی با نساجی آن قدر اهمیت دارد که شاید به قیمت ماندن برای‌شان تمام شود. همه چیز درباره شرایط آنها به حدی واضح و روشن است که نیازی به توضیح بیشتر نیست. شاگردان پورموسوی خیلی خوب می‌دانند که پیروزی و کسب امتیاز مقابل پرسپولیس در هفته بیست و هشتم، آن هم در تهران کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل باید نساجی را در اهواز شکست دهند. آنها در دو بازی پایانی هم با تیم‌های (مس رفسنجان و هوادار) روبه رو خواهند شد که انگیزه خاصی ندارند.

 

270 دقیقه تعیین‌کننده برای فولاد

باخت خانگی به تراکتور شرایط فولادی‌ها را برای بقا سخت‌تر کرد. سه بازی از 4 مسابقه پایانی آنها فوق‌العاده اهمیت دارد. شاگردان عبدالله ویسی دوشنبه هفته آینده در تهران باید رودرروی استقلال قرار بگیرند. اهمیت سه امتیاز برای استقلال و حتی تک امتیاز برای فولادی‌ها بسیار سرنوشت‌ساز است. آنها در بازی هفته بیست‌وهشتم از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کنند. البته ذوبی‌ها در همین 4 هفته پایانی نقش تعیین‌کننده‌ای در ماندن تیم‌ها دارند. تیم اهوازی که در همین فصل به نوعی رکورددار تغییر سرمربی هم بوده اگر در این دو بازی به خواسته‌اش نرسد در آن صورت باید در دو فینال پایانی مقابل پیکان و نساجی حداکثر امتیازها را بگیرد. حریفانی که خودشان برای ماندن نیاز به حداکثر امتیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز