خبرگزاری کار ایران

لنکرانی در جمع خبرنگاران:

برخی از ترس سقوط آرا وارد صحنه نمی‌شوند

کد خبر : ۶۴۶۹۴

برخی کاندیداها خودشان اعلام کردند که علاقه‌ای ندارند خودشان را در معرض رای مردم قرار دهند، به این دلیل که از افت آرایشان می‌ترسند.

کاندیدای جبهه پایداری گفت:ممکن است افرادی از اعضا و حاشیه دولت تصمیم به کاندیداتوری بگیرند و نوع منش و نحوه استفاده آنها از بودجه عمومی و نوع مطالبی که ارائه می‌دهند، طبیعتاً در قضاوت در مورد آنها حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا, کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر جلیلی اعلام نامزدی‌کند، ممکن است با او ائتلاف کنید، گفت: ما از ائتلاف این معنی را نمی‌فهمیم. به اعتقاد ما افرادی که خود را اصلح می‌دانند، باید در عرصه حضور پیدا کنند و خود را معرفی کنند تا مردم از بین آنها بهترین را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برخی شایعات و گمانه‌‌زنی‌‌ها در این زمینه، برای ابهام‌افزایی است نه اینکه تکلیف مردم روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید تنها به اصرار آیت‌الله مصباح‌یزدی به صحنه آمده‌ام و ویژگی خاصی ندارم گفت: من گفته بودم احساس ویژگی خاصی یا برتری خاصی در خودم ندارم اما امروز که شاهد برخی تردید‌هاهستیم، طبیعی است که نمی‌توان عرصه را بدون پرچم‌دار گفتمان نگه داشت.

لنکرانی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند آوردن نام سعید جلیلی در کنار نام شما برای وجهه‌سازی برای شما بود گفت: با سعید جلیلی و مهندس فتاح صحبت‌های مفصل کردیم و برداشت این است که هر سه نفر نگاه واحدی به مسائل داریم و در نوع تحلیل وقایع همسو‌یی بسیار بسیاری با هم داریم و به همین دلیل فکر می‌کنیم ما سه نفر در این صحنه یک نگاه داشته و یک دست خواهیم بود.

وی همچنین گفت که در فیس‌بوک صفحه‌ای ندارد.

باقری‌لنکرانی در خصوص اینکه هزینه تبلیغاتی خود را از کجا خواهید آورد؟اظهار داشت: تبلیغات ما پرهزینه نخواهد بود و عمده تلاش ما این است که با قلوب مردم حرف بزنیم که هزینه اش صداقت و شفافیت است.تاکید رهبری هم این است که صحنه انتخابات به مانور قدرت و ثروت تبدیل نشود.

وی در پاسخ به اینکه آیا خود را رجل سیاسی و مذهبی می‌دانید؟بیان داشت: اگر این گونه نبود که کاندیدا نمی‌شدم.

باقری لنکرانی درباره اینکه آیا به نفع کسی کنار می رود، گفت: با مشورت دوستان به این نتیجه رسیدم که در صحنه حضور داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود آیت‌الله مصباح‌یزدی رای مردم را تزیینی می‌دانند،نظر شما چیست؟ گفت: این جزو تهمت‌هایی است که برخی از افراد که از ریشه‌های دینیِ نگاه‌های سیاسی آگاه نیستند، می‌زنند.

وی ادامه داد: ما دو مقوله کارآمدی و اقتدار از یک سو و بحث مشروعیت از سوی دیگر را داریم که این دو مقوله را نباید مخلوط کنیم و زبان آنها متفاوت است.علاوه بر آن در نظام جمهوری اسلامی رای مردم تزیینی نیست.

لنکرانی در پاسخ به این سوال که گفته بودید با جلیلی و فتاح رقابت نمی‌کنید اما ظاهرا حضور سعید جلیلی در انتخابات جدی شده است،گفت:  بهتر است با شفافیت اخبار صحیح را دنبال کنیم و برخی از گمانه‌زنی‌ها در این‌باره پایه‌ای ندارد. ما این بحث را رصد می‌کنیم و آنجایی که لازم باشد، به اقتضائات جدید عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مطمئن هستید جلیلی نمی‌آید،گفت: صحبت‌های من روشن بود.

لنکرانی گفت: با توجه به شرایط فعلی بنده تصمیم به کاندیداتوری گرفتم.ما فکر کردیم حضور ما می‌تواند کمک کند تلفیقی از واقع‌گرایی و آرمانگرایی اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با زاکانی و ابوترابی قصد ائتلاف ندارید؟ گفت: ما اعتقاد داریم اگر کاندیدایی خود را اصلح می‌داند، باید خود را به مردم عرضه کند تا مردم او را انتخاب کنند و اگر خود را اصلح نمی‌داند، بیخودی مردم را دچار ابهام نکند.

وزیر اسبق بهداشت دولت احمدی نژاد ادامه داد:برخی از صحبت‌هایی که این روزها می‌شنویم، برای ما مفهوم نیست یعنی مفهوم ائتلاف سه کاندیدایی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، برای ما روشن نیست. اگر همه می‌خواهند ثبت‌نام کنند، باید خود را به مردم عرضه کنند.

وی ادامه داد:اگر منظور از ائتلاف این است که بعد‌ها کابینه را به شرکت سهامی تبدیل کنیم، این‌را عارضه می‌دانیم و باعث می‌شود کابینه کارآمدی خود را از دست دهد.

لنکرانی در پاسخ به این سوال که اگر ردصلاحیت شوید، چه می کنید گفت: ما مطیع قانون هستیم و هرچه قانون تصمیم بگیرد، در همه عرصه‌ها وظیفه داریم به آن پایبند باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور خاتمی و مشایی در انتخابات گفت: برخی کاندیداها خودشان اعلام کردند که علاقه‌ای ندارند خودشان را در معرض رای مردم قرار دهند، به این دلیل که از افت آرایشان می‌ترسند.به نظر من این مورد برای کسی که می‌خواهد پرچم‌دار اداره کشور و مسئول قوه اجرایی کشور شود، نقطه قوت نیست که از ترس سقوط آرا وارد صحنه نشود و به هر حال ما این مورد را نقطه ضعف می‌دانیم؛ صرف نظر از اینکه این کاندیدا تایید صلاحیت شود، یا نشود.

کاندیدای جبهه پایداری ادامه داد:  قوه مجریه هم نمی‌تواند خودش کاندیدا داشته باشد، اما ممکن است افرادی از اعضا و حاشیه دولت تصمیم به کاندیداتوری بگیرند و نوع منش و نحوه استفاده آنها از بودجه عمومی و نوع مطالبی که ارائه می‌دهند، طبیعتاً در قضاوت در مورد آنها حائز اهمیت است.

وی افزود: باقی افرادی هم که دستی به بودجه عمومی مانند شهرداری دارند، در معرض قضاوت عمومی هستند که آیا از این امانتی که در خدمت آنهاست، برای آرای شخصی‌شان استفاده می‌کنند یا اینکه به وظایفشان می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز