خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران ابنیه فنی راه‌آهن از سختی کار و نداشتن ابزار مناسب کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۸۲۴

برخی کارگران در خطوط ابنیه فنی راه آهن خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و کاهش فشار کار با فراهم شدن امکانات و ابزار کار مناسب هستند.

یک منبع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: برخی کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه ریلی از میزان درآمد خود که نزدیک به حداقل حقوق است و فشار کار و نبود امکانات و ابزار مناسب کار گلایه‌مند هستند.

به گفته وی؛ کارگران ابنیه فنی از حقوقی که هر ساله شورای عالی کار مصوب می‌کند رضایت ندارند و گفت: این میزان معاش زندگی‌مان را  باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، تامین نمی کند.

این کارگر در ادامه گفت: جدا از وضعیت دستمزد که رضایت‌بخش نیست، در زمینه فشار کاری که در نتیجه فراهم نشدن امکانات و ابزار کار مناسب بر ما کارگران تحمیل می‌شود، انتقاد داریم.

او در تشریح مشکلات فشار کار گفت: هر روز در خطوط ریلی بدون امکانات و ابزار مناسب ساعت‌ها مشغول کار هستیم. در طول این ساعات به دلیل فشار زیاد کار دچار انواع مشکلات جسمی، درد عضلات و ستون فقرات هستیم و با این حداقل حقوق که مزایای آن هم به ما داده نمی‌شود، شرایط بسیار سخت است.

او با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه کشیدن روزانه حدود ۸۰۰ متر ریل هادی سوزن R ۶۰ و تثبیت آن به وزن تقریبی بالای یک ونیم تن آنهم با دست‌های خالی بسیار سخت و طاقت فرساست که باید با جرثقیل انجام شود.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ شرکت‌های پیمانکاری به نحوی از کارگران کار می‌کشند که دیگر فردایی وجود ندارد. فشار کار باعث شده تعدادی از همکارانمان به دلیل مشکلاتی که از نواحی مختلف بدن همانند کمر، زانو، چشم برایشان بوجود آمده هم اکنون در بیمارستان بستری هستند. در عین حال همکارانی داریم که به دلیل  مشکلات جدی که حین کار برایشان بوجود آمده، از کار افتاده و خانه‌نشین شده‌اند و توان مالی هزینه‌هایی درمان خود را ندارند.

او با با انتقاد از مدیران و مسئولان شرکت راه‌آهن که نظارتی بر کار پیمانکاران ندارند، گفت: با وجود آنکه امکانات و ماشین‌آلات مجهز برای آسان کردن کار در خطوط ریلی وجود دارد اما کارگران با حداقل امکانات و ابزار کار در خطوط ریلی مشغول کارند. بنابراین شرکت راه آهن باید نظارت خود را به عملکرد پیمانکاران در تامین ماشین‌آلات مناسب کار و کاهش فشار به کارگران بیشتر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز