خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

رونق اشتغال در گرو افزایش ساخت مسکن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۵۱

یک فعال کارگری گفت: افزایش اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی با رونق ساخت و ساز مسکن امکان پذیر است. در این زمینه دولت باید اقدماتی در جهت رونق ساخت و ساز انجام دهد.

محمدشمس آبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: ساخت مسکن از جمله صنایعی است که به عنوان صنعت پیشران، نقش کلیدی در شرایط اقتصاد کلان کشور را دارد. درحال حاضر کارگران بسیاری در کشور بیکار هستند که با ساخت و ساز در حوزه مسکن، مشکل اشتغال آنها تا حد زیادی حل می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت ساخت وساز مسکن را می توان به عنوان صنعت مادر و بزرگترین چرخاننده چرخه اقتصادی و تولیدی در تمام جوامع دانست که در دیگر صنعت‌ها هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم به شدت اثرگذار می‌باشد و از جهات دیگر باعث می‌شود که افراد بدون مسکن صاحب خانه شوند و همین باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان بیان کرد: اگر بیکاری در جامعه کاهش پیدا کند قطعا مشکلاتی از قبیل بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی، طلاق و نزاع‌های مالی و غیر کاهش چشمگیری دارد.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار، توجه به معیشت و اقتصاد کارفرمایان و کارگران است. صنعت ساخت‌وساز یکی از حوزه‌های کاری محبوب جهانی است و مسکن باید با کیفیت و مقاوم ساخته شود.

وی گفت: متاسفانه قیمت‌های مسکن در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است که برای غالب مردم خرید مسکن ۷۰متری هم به یک آرزو تبدیل شده است. تداوم این شرایط باعث رکورد در صنعت ساخت و ساز شده است که دولت باید برای رونق  طرح‌های تشویقی همانند وام‌های کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت در اختیار مردم قرار بدهد که درنتیجه قطعا شاهد رشد خوبی در ساخت ساز مسکن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان متاثر از بازار ارز و نوسانات آن است، در پایان اظهار کرد: نوسانات ارزی سال‌های اخیر در گرانی مسکن نقش ویژه‌ای داشته و رغبت سرمایه داران را  برای احداث و ساخت و ساز کاهش داده است که نتیجه آن افزایش آمار بیکاری کارگران ساختمانی  بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز