خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا طرح شد؛

پلی اکریل ایران در آستانه تعطیلی/ کارگران نگران از دست دادن شغل‌شان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۸۸۱

رئیس شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان گفت: تصمیماتِ یک بام و دو هوا، کارخانه پلی اکریل مادر صنایع نساجی ایران را از نفس انداخته است.

علیرضا خرمی، رئیس شورای اسلامی کار شرکت پلی اکریل اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با آخرین وضعیت این کارخانه قدیمی نساجی گفت: متاسفانه با تصمیمی که هیئت محترم وزیران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ مبنی بر تعدیل بهای خوراک دریافتی تولیدکنندگان در صنعت نساجی گرفته‌ و از طرفی با افزایش قیمت پایه محصولات پتروشیمی در شهریور ماه که منجر به افزایش سی درصدیِ قیمت ماده اولیه تولید پلی استر کارخانه پلی اکریل (پارازایلین) شد، پایه‌های شرکت پلی اکریل اصفهان به لرزه افتاده است. 

او ادامه داد: این دو اتفاق باعث ناترازی قیمت پارازایلین و چیپس و عدم امکان رقابت در بازار و به تبع آن بالا رفتن بهای تمام شده محصولات پلی اکریل شده و کار به جایی رسیده که تولید محصول در این واحد تولیدی و مادر صنایع نساجی توجیه اقتصادی ندارد و این شرایط، نقدینگی شرکت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. 

به گفته خرمی، در همین راستا مدیریت پلی اکریل در مورد مشکلات موجود، مکاتبات بسیاری با شخصیت‌ها و نهادهای مختلف انجام داده‌اند ولی متاسفانه پاسخی نیامده و معضلات برطرف نشده است. 

رئیس شورای اسلامی کار پلی اکریل با بیان اینکه «کارخانه بحران زده پلی اکریل که کاملا تعطیل شده بود در سال ۱۳۹۶ با خون دل و رنج پرسنل درد کشیده و کمک‌های بی‌دریغ مسئولان وقت با مشقت زیاد به چرخه تولید برگشت» افزود: اما امروز این شرکت با یک تصمیم غیر کارشناسی یک قدم بیشتر تا تعطیلی کامل ندارد چراکه کارخانه اکریلیک ۱ سالهاست تولید ندارد و کارخانه اکریلیک ۲ به دلیل‌ عدم نقدینگی اکنون متوقف شده و کارخانه پلی استر نیز با ظرفیت پایین کار می‌کند که همین تولید اندک نیز در آستانه تعطیلی و توقف کامل قرار گرفته است. 

خرمی هشدار داد: اگر خدای ناکرده این اتفاق نامبارک برای پلی اکریل رخ بدهد بیکاری حدود ۲۰۰۰ کارگر رنج کشیده پلی اکریل را در این شرایط دشوار اقتصادی به همراه دارد، کارگرانی که یکبار طعم آوارگی و بی‌حقوقی را کشیده‌اند و دیگر نه توانی دارند و نه مستحق این هستند که با تصمیمات نادرست شغلشان را از دست بدهند. 

این فعال کارگری به به عنوان نماینده کارگران از مسئولان مربوطه درخواست می‌کند تعدیل نرخ پارازایلین مورد نیاز شرکت پلی اکریل با نرخ تسعیر ارز ۲۸۵۰۰ تومان باشد و همان رفتاری که با دیگر شرکتهای نساجی می‌شود با شرکت پلی اکریل ایران نیز بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز