خبرگزاری کار ایران

درخواست تشکل‌های کارگری و بازنشستگی مازندران از سازمان تامین اجتماعی:

تعلیق سه ماهه پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و تاخیر در راه اندازی ۶ درمانگاه تامین اجتماعی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۹۶۲

نشست شورای هماهنگی رفاه استان مازندران با حضور جمعی از فعالان کارگری و بازنشستگی استان و مسئولان ادارات کار و تامین اجتماعی با هدف بررسی مشکلات این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین همایش مشترک نهادهای کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه‌ای و درمان تامین اجتماعی و مدیر شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در سال جدید در محل سالن اجتماعات بیمارستان ولیعصر قائمشهر برگزار شد. 

در این نشست که آقایان باقری و فلاح مدیران کل کار و تامین اجتماعی و نصرتی مدیریت شرکت بیمه آتیه سازان حافظ و مسئولان بانک رفاه استان و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مازندران حضور داشتند؛ مسئولان کانون شوراها، انجمن صنفی کارگران ساختمانی و کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی، به بیان مشکلات درحوزه‌های مختلف پرداختند. 

این فعالان کارگری و بازنشستگی در دو موضوع مزد ۱۴۰۳ و معضلات و کمبودهای بخش درمان در استان نکاتی را مطرح کردند. عدم تحقق برنامه مدیران سازمان تامین اجتماعی در راه اندازی ۶ درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای مختلف استان با وجود آن که مصوبه هیات مدیره این سازمان برای آن وجود دارد و عدم پرداخت ۳ماه حق بیمه بازنشستگان به بیمه آتیه سازان حافظ با وجود کسر وجوه ازحقوق آنان دو مطلب مهم و چالش برانگیزی است که مورد اعتراض شدید نهادهای کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران قرار گرفت. 

کاظمی نیا مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان پس از ارائه گزارش کار مدیران کل کار و تامین اجتماعی و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به این نشست کارگری و بازنشستگی در سخنان خود ضمن ارائه آماری از وضعیت بیمه، درمان مستقیم و غیرمستقیم تاکید کرد: با مشارکت وهمراهی نهادهای کارگری وبازنشستگی استان مازندران تلاش داریم در هردو حوزه درمان مستقیم - قانون الزام درمان رایگان- و غیرمستقیم خدمات شایسته‌ای به عزیزان کارگر وبازنشسته درمازندران، ارایه کنیم. 

در این نشست، نصرالله دریابیگی (دبیراجرایی خانه کارگر مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گزارشی از نشست اعضای هیات مدیره این کانون با مدیرعامل تامین اجتماعی و معاونین وی ارائه کرد و گفت: در این نشست تخصصی رئیس و اعضای هیات مدیره کانون‌عالی خواهان اجرایی شدن ماده ۹۶ تامین اجتماعی و یا افرایش و حقوق و مزایای همه برابر تورم یعنی ۴۳/۶٪ و یا برابر مصوبه شورایعالی کار برای همه سطوح ۳۵٪ با مزایا در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کشور شدند و تاکید کردند درشرایط سخت کنونی باتوجه به تورم و رکود حاکم بر اقتصاد خواهان افزایش و پرداخت سطوح مزدی به بازنشستگان تامین اجتماعی براساس قانون هستند. 

نماینده کارگران مازندران گفت: اعتقاد داریم با همفکری وهم اندیشی مسئولان استان و تشکل‌ها می‌توان برمشکلات غلبه کرد. 

دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران با اشاره به مشکلات معیشتی و هزینه‌های بالای درمان و عدم انطباق آن‌ها با درآمدهای کنونی کارگران و بازنشستگان گفت: امروز کارگران و بازنشستگان حریف تورم و گرانی‌های روزافزون نیستند و به بی‌عدالتی‌ها و نابرابری‌ها اعتراض دارند. 

نائب رئیس کانونعالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرواقعی درفضای مجازی راجع به محتوای نشست اخیر اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با مسئولان ارشد تامین اجتماعی آن‌ها را غیرواقعی و غیرمنصفافه توصیف کرد و گفت: در این نشست قاطعانه مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران را درچارچوب قانون طرح کردیم و تاکید داریم با انسجام وحدت می‌توانیم حقوق حقه پیشکسوتان تولید را احقاق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز