خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

امیدواری برای بهبود وضعیت پلی‌اکریل در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۲۱

رئیس شورای اسلامی کار پلی‌اکریل ابراز امیدواری کرد ادامه مسیر تولید این مجموعه معظم به دست متخصصان داخلی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» هموار شود.

علیرضا خرمی، فعال کارگری و رئیس شورای اسلامی کارگری شرکت پلی اکریل ایران به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت پلی اکریل ایران با حدود نیم قرن سابقه به عنوان بزرگترین تولیدکننده الیاف پلی استر و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در کشور، در مقام مادر صنعت نساجی کشور سهم بسزایی در اشتغال و تولید استان اصفهان و کشور ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه مجموعه شرکت‌های پلی اکریل ایران به دلیل مشکلات متعدد و رکود فزاینده با تعطیلی خطوط تولید در سال ۱۳۹۵ و تحت پوشش قرار گرفتن توسط هیأت حمایت از صنایع و کارخانجات تولیدی در بازه زمانی ۱۳۹۵ الی ۱۴۰۰ همراه بوده است و از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون با ورود مسئولان جدید در سطح استان و کشور خصوصاً استانداری، دستگاه قضا و وزارت صمت و حمایت‌های همه جانبه دولت فعلی از طرق مختلف، تشکیل پرونده ویژه جهت رفع مشکلات و حمایت‌های مؤثر نهادهای فرادستگاهی ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و شورای تأمین، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مسیر بازگشت هموار گردید.

خرمی ادامه داد: طی دو سال گذشته، این شرکت توانسته است گامهای مؤثری در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت ثمردهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار بردارد.

رئیس شورای اسلامی کار پلی‌اکریل به مهم‌ترین این اقدامات اشاره کرد:

موضوع خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و افزایش سرمایه که موجب تسلی خاطر بیش از ۴۰ هزار سهامدار شرکت شده و اعتبار شرکت را به روزهای خوب گذشته شرکت برگردانده است.

علاوه بر عرضه و فروش محصولات در بورس کالای ایران که از نقاط قوت دو سال گذشته بوده، مجموع فروش در سال مالی منتهی به آذر۱۴۰۰ معادل ۱۷,۵۰۰ میلیارد ریال؛ در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۱ معادل ۲۵,۲۰۰ میلیارد ریال و در سال مالی ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۲,۸۰۰ میلیارد ریال بوده که نمودار رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

سودآوری تولید محصولات مجموعه هلدینگ پلی اکریل طی دو سال گذشته بالغ بر ۹,۷۱۰ میلیارد ریال بوده است.

کاهش زیان انباشته از مبلغ ۱۰,۴۵۹ میلیارد ریال به مبلغ ۱,۴۵۰ میلیارد ریال طی دو سال گذشته.

تعیین تکلیف و پرداخت بدهی های بانکها، مؤسسات مالی، نهادها و ارگان‌های خدمت رسان و اشخاص حقیقی و حقوقی از مبلغ ۹,۲۰۲ میلیارد ریال به ۳,۷۱۰ میلیارد ریال و تقسیط مابقی بدهی‌ها و پرداخت در موعد مقرر.

افزایش مقدار تولید انواع محصولات از ۵۱,۰۰۰ تن به ۶۹,۳۰۰ تن معادل ۳۵ درصد طی دو سال.

عقد قرارداد خرید تجهیزات اتوماتیک جهت تولید خطوط نخ پلی استر که موجب کاهش ضایعات تولیدات می‌شود.

ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل، بازنگری و اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل و نظام پرداخت پس از ۳۳ سال که منجر به افزایش حقوق پرسنل بیش از مصوبات جاری شورای عالی کار شد

تسویه کلیه دیون پرسنل سابق شرکت که منجر به شکایت حقوقی و تشکیل پرونده قضایی شده بود.

 خرمی در پایان گفت: امیدواریم معضل ناترازی قیمت پارازایلین و چیپس که موجب دوگانگی در قیمت تولید ماده اولیه الیاف پلی استر شده و  عدم امکان رقابت در بازار و به تبع آن بالا رفتن بهای تمام شده محصولات پلی اکریل را از شهریورماه ۱۴۰۲ فراهم آورده، حل شود و ادامه مسیر تولید این مجموعه معظم به دست متخصصان داخلی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» هموار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز