خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در وبینار روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار:

اشاره امسال رهبری نشان‌دهنده اهمیت موضوع ایمنی و بهداشت شغلی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۱۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبری در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی و بهداشت شغلی اشاره کردند و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸ آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد. 

علی حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در ادامه این نشست اظهار کرد: ما در سال گذشته به مقاوله نامه ۱۵۵ ایمنی شغلی و بهداشت حرفه‌ای ملحق شدیم. موضوع ایمنی برای ما در ایران بسیار مهم است چنانکه در فصل چهار قانون کار برای ارتقای ایمنی و تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی مشخص شده است. 

وی با اشاره به موضوع کمیته‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اظهار کرد: اساتید دانشگاه و روسای انجمن‌ها و تشکل‌ها در کمیته‌های حفاظت فنی ما وجود دارد. همچنین امسال مقام معظم رهبری دیروز در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی اشاره کردند که البته باید قبول کنیم هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم. 

معاون روابط کار وزیر کار، ادامه داد: وظیفه ما این است که آموزش ایمنی به ویژه در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر که نفرات ایمنی در آن‌ها نیستند، مورد توجه قرار دهیم و این امر مشکلات بهداشتی و ایمنی را در کار تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. 

این مقام وزارت کار تاکید کرد: ما سال گذشته ۶۸۰ نفر کارگر حق بیمه‌پرداز را به دلیل حوادث کار از دست دادیم و این عزیزان فوت کردند که باید این رقم کاهش یابد. 

رعیتی فرد در پایان گفت: شعار سازمان جهانی کار از نظر ما یک مقدار انفعالی است. درست است که طبق این شعار «زمان رو به پایان است» اما ما باید با ارتقای بهره وری و شکل دهی به کار ایمن و بهداشتی در جهت مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز