خبرگزاری کار ایران

نامزد انتخابات میاندوره‌ ای مجلس از تهران:

به فراکسیون کارگری قوی دورانِ آقایان محجوب و قاضی پور نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۰۱

ضرورت دلارزدایی از اقتصاد کشور و جلوگیری از شرکت داری بانکها

مجتبی رحماندوست گفت: راه حل نجات اقتصاد و به تبع آن نجات کارگران و بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه را در سه اصلاح کلیدی در حوزه‌های بانکی، پولی و مسکنی ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسائل معیشتی کارگران و بازنشستگان کشور به‌طور عمده تابع مسائل اقتصادی کلان کشور نیز هست. همه حوزه‌های پولی، بانکی، صنعت و مسکن کشور در نهایت حال خوش خود را در حال بهتر کارگران و بازنشستگان کشور نشان خواهند داد. 

مجتبی رحماندوست (نماینده مجلس نهم و نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس) در این رابطه ضمن تاکید بر مشکلات کارگران و بازنشستگان، اظهار کرد: ما در مجلس نهم در کنار بزرگانی مثل آقای محجوب و آقای قاضی‌پور تا جای ممکن مسائل کارگران و بازنشستگان را در خانه ملت پیگیری می‌کردیم و این همکاری‌ها به نفع کارگران تمام می‌شد. به نظر می‌رسد آن نیروی قوی فراکسیون کارگری باید دوباره نیاز داریم. 

وی افزود: ما راه‌حل نجات اقتصاد کشور و به تبع آن نجات کارگران و بازنشستگان و لایه‌های آسیب‌پذیر جامعه را در سه اصلاح کلیدی در حوزه‌های بانکی، پولی و مسکنی ارزیابی می‌کنیم که عمده بحران‌های دیگر از دل این سه بحران زاییده شده و کلید حل مشکلات در حل مشکل این سه حوزه وجود دارد. 

رحماندوست با اشاره به مشکلات حوزه پولی کشور اظهار کرد: امری که در ابتدا ما مطرح می‌کردیم و برخی ما را مورد تمسخر قرار می‌دادند، ضرورت دلارزدایی از اقتصاد ایران است. این نباید برای ما عجیب باشد که بخواهیم در محصولاتی که واردات و دلار هیچ نقشی در افزایش قیمت آنان ندارد، گرانی ایجاد نشود. وابستگی حوزه‌های مختلف قیمت‌گذاری ما به ارز و عدم استقلال پولی کشور موجب تسری بسیاری از بحران‌ها و گرانی‌ها در این روزها است. 

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی دیگر از گره‌های اصلی اقتصاد کشور که با بدست گرفتن کلید آن می‌توان بسیاری از امراض دیگر را در کشور حل کرد، مسئله نظام بانکی کشور است. متاسفانه هنوز در نظام بانکی ما عملیات ربوی وجود دارد و این را متخصصان حوزه اقتصادی که در ادوار مختلف مجلس که روحانی هم بودند، تایید می‌کنند. مباحثی مثل نوع وام‌ها، خلق پول و برخی اوراق صادره و همچنین شرکت‌داری و ملک‌داری بانک‌های کشور نه شرعی است و نه به نفع کشور است و از همه مهمتر کارگران، مستمری‌بگیران و کارمندان کشور بیش از همه از آن آسیب می‌بینند. 

این نامزد انتخابات میاندوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران در پایان مطرح کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که بسیاری از مشکلات معیشتی گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی ما از جمله کارگران در آن نهفته است، مشکل مسکن است و دولت قانوناً وظیفه تامین مسکن را دارد. امروزه خرید مسکن به رویا بدل شده و حتی اجاره نیز درحال تبدیل شدن برای آرزوست و این عواقب بسیار هولناک اجتماعی در پی دارد. ما طرح خوب مسکن مهر را در دوران احمدی‌نژاد داشتیم که در زمان رئیس جمهور بعدی هشت سال متوقف شد. قاعدتا سیاست‌های اقتصادی دوره فعلی تا حدی در حوزه مسکن می‌تواند راهگشا باشد، اما تا زمانی که به نهضت مسکن‌سازی مانند دهه هشتاد بازنگردیم، این درد نیز دوا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز