خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کشاورز و تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۶۵

استاندار گیلان گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از کشاورز و تولید است.

به گزارش ایلنا، اسدالله عباسی امروز در مراسم نخستین نشای مکانیزه گیلان در روستای دعویسرا بخش مرکزی رودسر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم امسال سال مهم و خوبی را در تمامی عرصه‌های مختلف اقتصادی در پیش داریم.

وی به مساله برنج گیلان و تولید آن اشاره کرد و گفت: روش مکانیزه نقش مؤثری در کاهش هزینه تولید، راندمان بهره وری دارد و کمک می‌کند به کشاورزان در زمینه تولید برنج آن میزان برداشتی که مدنظر دارند دست پیدا کنند.

عباسی ادامه داد: امسال با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم و عزمی که در مردم و مسؤولان وجود دارد سال مهمی در حوزه اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

عباسی به سهم استان گیلان در تولید برنج به روش مکانیزه اشاره کرد و افزود: با بسیج همه دستگاه‌ها و حمایت از کشاورزان و رفع مشکلات آنها، باید تلاش کنیم تا در تولید برنج به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کشاورز و تولید است لذا به یقین امسال، قیمت محصول برنج مطابق با قیمت تمام شده بوده بهتر خواهد بود، گفت: دولت برنج ارقام پر محصول را به صورت تضمینی و برنج کیفی هاشمی را توافقی خریداری می‌کند این عمل باید برای کشاورزان تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان ورودی آب به سد سفید رود را روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب دانست و گفت: اکنون میزان آب ذخیره در پشت سد سفیدرود ۵۳۲ میلیون متر مکعب است که با میزان دبی روزانه ۷۲ میلیون متر مکعب در ۲ هفته آینده نهایت به ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب برسد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تعیین میزان سرانه برنج مصرفی در کشور افزود: سرانه مصرف و تولید برنج در کشور باید مشخص شود و در همین راستا از وزیر جهاد خواستیم بر اساس نیاز کشور برنج وارد کرده و از واردات برنج مازاد خود داری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز