خبرگزاری کار ایران

رئیسی در شورای عالی قوه قضائیه:

یک ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است/ اگر تحریم ادامه پیدا کند، دور زدن تحریم را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۱۱

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه یک ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است، گفت: ملت ایران تجربه دور زدن تحریم‌ها را دارد و در این قضیه استعداد وجود دارد؛ امروز اگر تحریم ادامه پیدا کند، دور زدن تحریم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همه خداپرستان، حق خواهان و عدالت خواهان افزود: پیام عیسی مسیح (ع) پیام عدالت و دعوت به یکتاپرستی و صلح است و ظلم‌هایی که امروز کسانی به نام مسیحیت به مردم دنیا می‌کنند، به طور قطع مورد نفرت و بی زاری عیسی (ع) است و اگر او امروز بود این ظلم‌ها را تحمل نمی‌کرد.

وی گفت: ظلم‌هایی که امروز آمریکایی‌ها و مدعیان پیروی از مسیح به مردم مظلوم فلسطین، مردم و کودکان مظلوم یمن و دیگر مردم منطقه می‌کنند، خلاف خواسته عیسی (ع) است.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز عدالت‌خواهان، حق‌طلبان و خداپرستان عالم بدانند که عیسی مسیح (ع) از همه ظلم‌ها، ترور‌های دولتی و اجحاف‌ها بیزار است و طرفداران واقعی عیسی مسیح بدانند دعوت او خداپرستی و صلح بوده است و آنچه امروز به نام عیسی مسیح یا به نام موسی کلیم در دنیا انجام می‌شود خلاف مشی آنان است و آنان از این همه ظلم و فساد متنفرند.

رئیسی بیان کرد: یک ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است، نباید یک ساعت هم در این قضیه تأخیر ایجاد شود. این راهبردی است که رهبری فرمودند و راهبرد اساسی برای نظام کشور است و اجرای آن باید دنبال شود و این راهبرد می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

وی ادامه داد: لغو تحریم‌ها باید ایران اسلامی را در حوزه های مختلف قوی کند و ایران قوی در مقابل هرگونه تحریم می‌تواند ایستادگی کند چون ملت ایران تجربه دور زدن تحریم‌ها را  دارد و در این قضیه استعدادها و حساسیت‌هایی وجود دارد بنابراین تحریم‌ها امروز نمی‌توانند ما را متوقف سازند.

رئیس دستگاه قضا به دور زدن تحریم اشاره کرد و گفت: امروز اگر تحریم بخواهد ادامه پیدا کند، دور زدن تحریم خواهد بود. مذاکره نیز هفت سال بی‌اثر بودن خود را برای همه آشکار کرد؛ آنها میثاق ندارند و پیمان شکن هستند و با افراد پیمان شکن نمی‌توان مذاکره کرد.

وی اضافه کرد: نکته اساسی در اینجا مسأله بی اثر کردن تحریم هاست که باید همه دنبال کنیم و همه مسئولان آهنگ واحد در جهت خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم‌ها حرکت کنیم و حتماً‌ در این میدان موفقیت از آن ملت ایران خواهد بود.

رئیسی تجلیل واقعی از پرستاران را در گرو تحقق مطالبات آنها دانست و گفت: امروز حمایت از جامعه پرستاری و تقدیر از زحمات آنها با احقاق حقوق حقه‎شان و پرداخت امتیازات قانونی این عزیزان تحقق می یابد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آنها گفت که بخشی از خواسته‎های پرستاران با پیگیری های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است.

وی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‎ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می دانند.

وی با بیان این که فرایند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما ۴۰ سال است که اعلام کرده ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی خدشه دار شود.

رئیسی با بیان این که جامعه باید امن باشد، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز