خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا البرز هشدار داد؛

ارسال‎ ‎پیامک‎ ‎جعلی‎ ‎یارانه‎ ‎طرح‎ ‎فجرانه‎ ‎ترفند‎ ‎کلاهبرداران‎ سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۸۸

رئیس پلیس فتا استان البرز از ارسال‎ ‎پیامک‎ ‎جعلی‎ ‎یارانه‎ ‎طرح‎ ‎فجرانه‎ ‎ترفند‎ ‎کلاهبرداران‎ سایبری خبر داد و هشدار داد که کاربران، فریب اخبار جعلی یارانه معیشتی و سهام عدالت را نخورند.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان در ارتباط با ارسال‎ ‎پیامک‎ ‎جعلی‎ ‎یارانه‎ ‎طرح‎ ‎فجرانه‎ ‎به عنوان ترفند‎ ‎کلاهبرداران‎ سایبری، اظهار کرد: با توجه به زمان واریز یارانه طرح فجرانه، کلاهبرداران در این شرایط کمین کرده و به انواع مختلف کلاهبرداری می کنند که کاربران باید مراقب باشند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام هایی نظیر" اطلاع از میزان اعتبار و ..." به کاربران کرده  تا با فریب دادن آنها ، اقدام به تخلیه حساب های بانکی کنند.

این مقام انتظامی گفت: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

وی ادامه داد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان در پایان با توصیه به کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه مواردگفت :شهروندان بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز