خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

تخصیص بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۲۷

احداث ٧٠ زمین فوتبال تا پایان سال جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مورد تخصیص بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان گفت که در این ارتباط مطالبه داشتیم و استاندار البرز نیز موافق این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حجرگشت در نشست خبری که به مناسبت روز معلم برگزار شد با عنوان اینکه دیدار معلمان با مقام معظم رهبری فردا انجام می‌شود، اظهار داشت: ٣٠٠ نفر از معلمان برتر با رئیس دولت دیدار داشتند و ایشان تاکید بر سرمایه گذاری در آموزش و پرورش داشتند.

وی با عنوان اینکه زنگ سپاس معلم با حضور مسئولان استانی انجام شد، اظهار داشت: برنامه هایی در نقاط مختلف انجام خواهد شد که از این بین در سال جاری، هزار و ۶٠٠ نفر معلم در استان البرز جذب شده اند.

حجرگشت با عنوان اینکه تراکم آموزشی در استان البرز بسیار بالاست، اضافه کرد: ١٠٠ مدرسه در اولین سفر ریاست جمهوری مصوب و در سفر دوم نیز ۱۰۰ مدرسه دیگر مصوب شد. برنامه ریزی احداث ۱۰۰ مدرسه دوره نخست تقریبا به اتمام رسیده است اما مشکل اصلی، زمین مناسب برای ساخت مدرسه در استان البرز است.

این مسئول گفت که باید تراکم کلاس درس به ۲۵ تا ۳۰ نفر برسد بنابراین برای رسیدن به استاندارد آموزش، حدود ١١ هزار کلاس درس نیاز خواهیم داشت و در مجموع به ۳۰۰ مدرسه طرح ریزی شده نیاز داریم که تراکم کم شود.

وی با عنوان اینکه تا پایان سال ۷۰ زمین چمن به مدارس اضافه خواهد شد، گفت: در استان البرز ۵۰ زمین چمن احداث شده و با احداث ۲۰ زمین چمن جدید، تعداد کل تا پایان سال به ٧٠ زمین می‌رسد.

حجرگشت با اشاره به افزایش توزیع مجدد شیر  به ۲۴۰ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی، تصریح کرد: توزیع ۲ مرحله شیر در مدارس و سنجش نوآموزان از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح شهید محمودوند برای شناسایی دانش آموزان جامانده است و باید دانش آموزان در همان محدوده شناسایی و بحث تحصیل انجام شود و به دلیل نبودن اطلاعات در صورت مهاجرت این افراد ممکن است که مشکل ساز باشد.

حجرگشت گفت که ورودی دانش آموزان در استان البرز از خروجی آن کمتر است و دلیل اصلی کمبود فضا نیز همین موضوع است و در این راستا سالانه ۳۰ هزار دانش آموز البرزی از پایه ۱۲ خارج می شوند در حالی که ۴۲ هزار پایه اول وارد این فضای آموزشی می‌شوند.

حجرگشت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات بحث مهاجرت است که سالانه اتفاق می افتد در مورد دانش آموزان اتباع خارجی تصریح کرد: تعداد دانش آموزان اتباع در سال های گذشته بیشتر بود و با توجه به قوانین و مقررات و به نام این دانش آموزان قانون مند شد و ۲۵۰۰ نفر از تعداد دانش آموزان اتباع کم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سالانه ۹ هزار نفر دانش آموز مهاجر به جمعیت دانش آموز البرز اضافه می شود لذا با توجه به مهاجرپذیری البرز به ۴۰ مدرسه با ۱۲ کلاس، نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مورد تخصیص بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان گفت: بررسی های مورد نیاز برای تقسیم زندان رجایی شهر و تخصیص بخشی از آن به دانشگاه فرهنگیان به دلیل کمبود مکان این دانشگاه انجام شده است و استاندار البرز نیز در این مورد نظر مساعد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز