خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

دولت نگاه ویژه ای به واحد های تولیدی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۲۴

تعداد نیروهای فنی در کارخانه‌ها و تولیدی‌ها بسیار کم شده است

امروزه کارگران جهادگران عرصه اقتصاد هستند و این قشر محروم جامعه در تلاطم‌های اقتصادی، گرانی و رکود تورم بسیار متضرر شده‌اند. در هفته کار وکارگر مسئولان همیشه وعده رفع مشکلات کارگران را می دهند ولی در عمل شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، هر ساله پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته گرامیداشت کار و کارگر نامگذاری شده است و حمایت مسئولان از قشر کارگر تنها به همین تاریخ خلاصه می‌شود. امنیت شغلی یکی از دغدغه های مهم کارگران است که همیشه ترس از اخراج شدن از کارشان را دارند.

کارگران از دولت و نمایندگان مجلس درخواست امنیت شغلی دارند که بدون ترس از دست دادن شغل شان، با خیالی آسوده زندگی کنند. اگر کشوری می‌خواهد اقتصاد پیشرفته و مستقل یا رونق اقتصادی داشته باشد باید به کارگر اهمیت دهد.

تورم در جامعه رو به افزایش است و در این شرایط حتی افزایش دستمزد هم تاثیر چندانی بر زندگی کارگر ندارد. کارگران خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند. زیرا سفره‌شان روز به روز کوچک تر می‌شود.

هر سال با نزدیک شدن به هفته کار و کارگر مسئولان شعار حل مشکلات جامعه کارگری را می‌دهند ولی در عمل مشکلی از کارگران حل نمی شود. امروزه جامعه کارگری از مسئولین انتظار دارند که دیگر شعار دادند را تمام کنند و مشکلات آنها را واقعا رفع کنند.

تعداد نیروهای فنی در کارخانه‌ها و تولیدی‌ها بسیار کم شده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: امروزه جامعه کارگری بخاطر تورمی که در جامعه وجود دارد زیاد حال خوشی ندارند و حتی حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را نمی دهد. اغلب کارگران با مشکلاتی معیشتی و بیمه‌ای مواجه هستند.

رمضان بهرامی ادامه داد: تعداد نیروهای فنی در کارخانه ها و تولیدی ها بسیار کم است و متاسفانه تعداد نیروهای فارغ التحصیلان در رشته های فنی بسیار کم شده‌اند. پیش بینی می شود با این روند در آینده نیروهای متخصص که داخل کارخانه جات مشغول به کار شوند بسیار کم خواهند بود.

وی بیان کرد: وضعیت کارگاه‌های تولیدی و کارخانه جات اصلا خوب نیست و حفظ حالت موجود برای فعالان اقتصادی بسیار سخت شده است. اگر تورم به همین شکل افزایش پیدا کند روزهای بسیار سختی در انتظار کارگران است که در این شرایط نیازمند حمایت از سوی دولت هستند.

وی یادآور شد: تولید با درآمد مناسبت تاثیر مثبتی در روند شغلی و معیشتی کارگران خواهد داشت. دولت باید به واحد های تولیدی نگاه ویژه‌ای داشته باشد و فقط در هفته کارگر شعار حمایت از تولید و کارگر را ندهد.

وی گفت: از کارگروه اقتصادی مجلس می‌خواهیم که قوانین مزاحم را حذف کند و نمایندگان منتخب مجلس هم باید مشکلات جامعه کارگری را از همان ماه ابتدایی مجلس بررسی و رفع کنند.

وزیر کار به وعده‌هایی که جلوی دوربین می‌دهد عمل کند

رئیس کانون شورای هماهنگی کار گلستان هم در گفت وگو با ایلنا در این باره اظهارکرد: هفته کار و کارگر است و از دولت می خواهیم که فقط شعار ندهند و واقعا به معشیت کارگران توجه کنند. دولت نباید در هفته کار وکارگر به یاد کارگران بیافتد و در همه سال مشکلات کارگران را بررسی کند.

روح الله تجری ادامه داد: هر سال دولت دستمزد کارگران را به مبلغی کمی افزایش می دهد که فقط جوابگوی زندگی ۱۰ روز آنها است. تا زمانی دولت نتواند جلوی افزایش تورم را در کشور بگیرد افزایش حقوق کارگر تاثیری ندارد.

وی یادآور شد: شرایط معیشتی کارگران نسبت به گذشته بدتر شده است و اکثریت کارگران قادر به پس‌انداز بخش جزئی از درآمد خود نیستند. میزان مزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد تا افراد بتوانند راحت تر زندگی کنند.

وی تصریح کرد: امروزه مشکلات معیشتی در کنار شرایط سخت کار باعث شده کارگران دیگر تمایلی  به کار در کارخانجات را نداشته باشند. حتی در بعضی از کارگاه‌ها حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار نیز به کارگران پرداخت نمی‌شود و ما این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: از وزیر کار می‌خواهیم که در هفته کار وکارگر به وعده‌هایی که جلوی دوربین می‌دهد عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز