خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار برداشت کرفس از مزرعه موقوفه در شهرستان طارم آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۹۵

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، با اشاره به آغاز برداشت محصول کرفس برای اولین بار از مزرعه موقوفه در شهرستان طارم، گفت: شاهد افزایش قابل توجه درآمد موقوفه با واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام روح اله احمدی، امروز با اعلام این خبر، گفت: از ابتدای اردیبهشت برداشت طارم از مزرعه سه هکتاری موقوفه متعلق به امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر شهرستان طارم آغاز شده و در روزهای آینده نیز با به ثمر رسیدن محصول سیر و باقلا برداشت این محصولات نیز آغاز خواهد شد.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، این زمین بصورت مزایده به اجاره واگذار می شد که با توجه به شرایط منطقه ای  درآمد چندانی برای اجاره گیرنده و موقوفه نداشت اما به تازگی این زمین توسط ارزیاب رسمی دادگستری کارشناسی شده و با فراخوان عمومی عقد قرارداد از نوع «مزارعه» به بهره بردار واجد شرایط از بخش خصوصی واگذار شد تا با تامین کلیه امکانات از صفر تا صد از قبیل تامین آب ،برق ،کاشت ،داشت ،برداشت ،کوددهی و در نهایت ارائه به زنجیره فروش  به کشت و کار بپردازد و به همین دلیل با افزایش بهره وری صورت گرفته و حاصل شدن محصول مرغوب دارای قابلیت صادراتی ، درآمد معمول آن در سالهای گذشته نزدیک 2 تا 3 میلیون بود 20 برابر شده و در این مرحله به حدود 60 میلیون تومان در سال رسیده است.

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیت این زمین موقوفه از گذشته عمران و آبادانی و هزینه های جاری امامزادگان هاشم و عوف(ع) آببر  بود ، بازهم درآمد حاصل شده در همین نیت خیر که مد نظر واقفین ارجمند بوده صرف خواهد شد.

احمدی، اضافه کرد: احیای این زمین که از گذشته های دور بصورت وقف جمعی اهالی طارم به این امامزادگان عظیم الشان بوده مرهون تلاشهای ارزنده مرحوم شیخ جواد آببری است که با تهیه و تنظیم وقف نامه  در دهه 30 شمسی،  باعث شد این میراث ارزشمند مردم خیر و نیکوکار آببر که ارادت قلبی و عملی به خاندان پیامبر گرامی اسلام داشته اند در طول زمان فراموش نشده و از بین نرود.

 وی، تاکید کرد: حفظ، ارتقاء و پیشرفت موقوفات و اجرای هر چه بیشتر و با کیفیت تر نیات واقفان نیک اندیش مهم ترین وظیفه  سازمان اوقاف و امور خیریه است که از طریق اجرای برنامه های بهره ورانه و مشارکت با طرح و برنامه مردم و بخش خصوصی کاملا قابل دستیابی است.

به گزارش ایلنا؛ شهرستان طارم  ۴۰۷ موقوفه و ۲۱ امامزاده دارد که  ۱۴۰ مورد از موقوفات طارم مسجد است.
 

برای اولین بار برداشت کرفس از مزرعه موقوفه در شهرستان طارم آغاز شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز