خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری آئین «معلمان ماندگار» در ویژه برنامه هفته معلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۳۳۹

چالش‌های حوزه کمبود نیروی آموزشی و معلم در استان کاهش خواهد یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری آئین «معلمان ماندگار» به عنوان ویژه برنامه هفته بزرگداشت مقام معلم در استان تدارک دیده شده است، گفت: در این برنامه معلمانی که ویژگی شاخص و بارزی دارند معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین مولوی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی به مناسبت هفته معلم، افزود: بر این اساس مردم با ورود به سامانه، معلم مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت 10 معلم در استان تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در 15 منطقه آموزشی این اداره‌کل در سطح استان به صورت جداگانه برگزار می‌شود، ادامه داد: تجلیل از 45 معلم نمونه منطقه‌ای و 3 معلم نمونه استانی از جمله برنامه های شاخص هفته بزرگداشت مقام معلم در استان مرکزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با یادآوری این موضوع که در ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، تقدیر از معلمان بازنشسته نیز انجام خواهد شد، اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام معلم در تمامی مدارس به صورت خودجوش و مردمی توسط دانش‌آموزان و اولیاء برگزار می‌شود.

مولوی تصریح کرد: دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه استان مرکزی با مقام معظم رهبری و دیدار با رئیس جمهوری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه گرامیداشت روز معلم، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و نواختن زنگ سپاس معلم از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم است.

وی به قدمت مدرسه صمصامی بیات به عنوان یک مدرسه تاریخی در شهرستان اراک اشاره کرده و بیان داشت: در هفته بزرگداشت مقام معلم، جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان مدرسه با قدمت به صورت یک حرکت نمادین در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: 17 هزار معلم در بیش از 2000 هزار مدرسه در سطح استان مرکزی تدریس می کنند. به رغم بازنشستگی تعدادی از معلمان و فرهنگیان و با توجه به تدابیر اتخاذ شده، در ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نخواهیم داشت.

مولوی با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی پیش رو چالش‌ها در حوزه کمبود نیروی آموزشی و معلمان روند کاهشی خواهد داشت، ابراز داشت: در این راستا تقویم کاری به جلو حرکت کرده و استخدام‌های ویژه زودتر انجام شده است. بر این اساس نیروهای جذب شده تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سال‌های گذشته بوده است. دانشگاه تربیت معلم در سال‌های گذشته 25 هزار نفر ورودی داشت، اما در 8 سال اخیر، 3000 نفر ورودی داشته است. این رخداد موجب شد تا سال گذشته، نظام آموزشی با کمبود معلم مواجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به جذب نیروهای حق‌التدریس در بدنه این مجموعه، گفت: اگر معلم‌های حق‌التدریس به نظام آموزشی اضافه شوند، بخش زیادی از مشکلات حوزه کمبود نیروهای آموزشی و معلمان حل‌وفصل خواهد شد.

مولوی به تعداد دانش‌آموزانی که در استان مرکزی تحصیل می‌کنند اشاره کرده و افزود: در سطح این استان 227 هزار دانش‌آموز در 2269 مرکز آموزشی اعم از مداری ابتدایی، متوسطه، هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و ... به تحصیل اشتغال دارند. 

وی به موضوع جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح کشور و استان مرکزی اشاره داشته و ادامه داد: در 3 سال اخیر در کشور و این استان مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز حذف شده‌اند. همچنین در سال جاری نیز قرار است مدارس کانکسی با دانش‌آموزان کمتر از 10 نفر نیز جمع‌آوری شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز