خبرگزاری کار ایران

خرید نهال برای کاشت از نهالستان برتر نهال

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۱۶

وقتی به احداث یک زمین کشاورزی یا باغ جدید برای خود می اندیشید، چه عواملی بیشتر توجه شما را به خود جلب می کنند؟ محل قرارگیری زمین و منطقه، شرایط آب و هوایی و یا شاید هم خرید نهال مناسب از یک مرکز معتبر؟ پاسخ شما هر یک از این عوامل که باشد، باز هم نمی توان تاثیر خرید صحیح نهال در راندمان کلی مجموعه و سودآوری کلی کسب و کار را نادیده گرفت.

خرید نهال

نهال به گیاه جوانی گفته می شود که در پرورشگاه های بخصوصی بوسیله کود های ویژه و شرایط نگهداری خاص هر نهال به رشد و پروش رسیده و سپس در بازار به فروش می رسند. با این تفاسیر نهال همان پایه اصلی باغ شما است و اگر در انتخاب و ساخت پایه یک مکان اشتباه کنید، عواقب جبران ناپذیری را برای خود ایجاد خواهید کرد. حال چه کنیم که نهال های مناسب تری خریداری کرده و بتوانیم به سودآوری بالاتری دست یابیم؟ مسئله خرید نهال یک موضوع ساده و در عین حال پیچیده است! ساده از آن جهت که در صورت توجه به نکاتی که ذکر خواهیم کرد به احتمال زیاد می توانید نهال متناسب با شرایط خود را پیدا کنید.

و اما پیچیده از آن جهت که برای بدست آوردن بهترین محصول ممکن نیاز به تجربه بالا یا به همراه داشتن یک کارشناس خواهید داشت تا بتوانید از محصول خریداری شده خود اطمینان یابید. بدین ترتیب برای خرید نهال متناسب با شرایط خود، در ابتدا با یک جست و جوی ساده در اینترنت به مناسب ترین گیاهان موجود در اقلیم جغرافیایی خود توجه داشته باشید.

به عنوان مثال قطعا نهال های میوه های پر آب نیاز به مناطق بارانی خواهند داشت تا بدین ترتیب به بهترین حجم سوددهی خود دست یابند. پس از انتخاب نوع نهال های مورد نیاز خود، بهتر است یک شرکت مناسب برای سفارش نهال را پیدا کنید. تعدادی از افراد به دنبال صرفه جویی در هزینه های خرید نهال با استفاده از فروشنده های دوره گرد و نامطمئن هستند.

به شما توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و کاهش سوددهی، خرید خود را از فروشگاه هایی به انجام رسانید که دارای تاییدیه سازمان جهاد کشاورزی بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. به شما اطمینان می دهیم که سودآوری بالاتر محصولات چنین شرکت هایی هزینه های اولیه خرید آن ها را بطور کامل پوشش خواهند داد و می توانند تجربه مناسب تری را برای شما رقم بزنند.

برای خرید یک نهال مناسب بهتر است چند ویژگی ظاهری مورد توجه قرار گیرند، اولین مورد توجه به سالم بودن ساقه نهال است. سعی کنید نهال هایی انتخاب کنید که دارای ساقه صاف تر و بدون خراش و شکستگی بوده و در عین حال از ریشه سالم تری بهره ببرد. ریشه نهال را از نظر وحود بیماری های قارچی و سایر انگل ها بررسی کنید و همچنین از بودن جوانه ها در دوره خواب اطمینان حاصل کنید. سلامت جوانه ها، تنه و ریشه در کنار بررسی دقیق نهال ها به منظور اطمینان از عدم وجود هر نوع آفات احتمالی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. نکته بسیار مهم دیگر در زمینه رسیدن به سودآوری بالاتر، آن جایی است که شما نهال مورد نظر خود را به تعداد کافی خریداری گرده اما برای کاشت آن به هر دلیلی به زمان بیشتری نیاز دارید.

در چنین شرایطی سعی کنید تمامی شرایط نگهداری را رعایت کرده و حتما از تماس ریشه گیاه با نور و هوا به مدت طولانی جلوگیری به عمل آورید. در عین حال تعداد نهال کاشته شده در واحد سطح هم به شدت وابسته به نوع نهال شما خواهد داشت. حتما به ابعاد نهایی درخت توجه داشته باشید و برای ریشه های نهال فضای مناسبی در نظر بگیرید. ظرفیت و پتانسیل خاک موجود در باغ یا زمین کشاورزی شما هم از دیگر عواملی است که در هنگام کاشت نهال باید مورد توجه قرار گیرد.

به منظور تقویت خاک موجود می توانید در فواصل منظم از انواع کود های زیستی و شیمیایی بهره ببرید و حتما سعی کنید انواع نیاز های تغذیه ای و منابع مورد نیاز گیاه را فراهم کنید. و به عنوان یکی از مهم ترین نکات موجود در این زمینه سعی کنید نهال هایی را انتخاب کنید که دارای گواهی قرنطینه و شناسنامه معتبری باشند، چرا که در برخی مواقع نهال خریداری شده شما ممکن است از سایر شهر ها و استان ها و یا حتی کشور های دیگر به دست شما برسد و بدین منظور داشتن گواهی قرنطینه معتبر از اهمیت بالایی در سلامت نهال های خریداری شده برخوردار خواهد شد. حال که با برخی از مهم ترین نکات مورد توجه در زمینه خرید نهال آشنا شدید، همچنان باید گفت تجربه بیشتر حرف اول را در صنعت باغداری و انتخاب نهال می زند. شما باید سعی کنید همواره دانش و آگاهی خود را نسبت به گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی مورد نظر بالاتر برده و از آخرین روش های نگهداری نهال های مختلف آگاهی داشته باشید. بدین ترتیب نه تنها سودآوری بالاتری هم به باغ خود هدیه خواهید کرد، بلکه با انتخاب و خرید صحیح بهترین نهال موجود تجربه بهتری از نگهداری گیاهان خواهید داشت.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز