خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس بین المللی موزه‌ها مطرح شد؛

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشند/ مجموعه جهانی شیخ صفی قدیمی‌ترین مرکز اسناد ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۶۸۰

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی، میرسید احمد محیط طباطبایی امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند. 

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است. 

او تاکید کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آن‌ها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد. 

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند. 

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آن‌ها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشا فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود. 

او اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز