خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

در بحث اقتصادی نیازمند مدیریت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۰۹

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: میزان موفقیت هر کشوری به مدیریت اقتصادی آن بستگی دارد امروز ما در بحث اقتصادی نیازمند مدیریت هستیم.

به گزارش ایلنا از همدان، مراسم تجدید میثاق جامعه کار و تلاش استان همدان با آرمان‌های امام راحل با حضور جمعی از کارگران و فعالان تشکل‌های کارگری در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب اله شعبانی موثقی در این دیدار گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارگران فرمودند حال خوب کارگر موجب خوب شدن حال جامعه می شود این یعنی همه باید برای حمایت از کار و کارگر تلاش کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: حمایت از کار و کارگر وظیفه همگانی ست و کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد: روش ها و ساز و کارهای اقتصادی فعلی کارگران را با مشکل مواجه کرده است و افزود: سازو کار اقتصادی نیازمند اصلاح است.

وی اظهار کرد: حمایت از جامعه کارگری با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حقوق محقق نمی شود چرا که در جامعه با تورم، کارگر همواره از تورم عقب می ماند.

امام جمعه همدان همچنین خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از کارگر ابتدا از کارفرما و تولید حمایت کند  وافزود: جامعه کارگری اگر مسکن داشته باشد مهمترین مشکلش حل شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: میزان موفقیت هر کشوری به مدیریت اقتصادی آن بستگی دارد و افزود: اگر جامعه‌ای از مدیرانی هوشمند، با مدیریت اقتصادی خوب برخوردار باشد، آن جامعه می‌تواند به سایر مولفه‌های قدرت ملی نیز دست یابد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: مدیران باید در ارائه آمار و ارقام از گزارشها و عملکرد دستگاه های خود دقت لازم را داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه عمل به تقوا در مسئولین، همان انجام دادن وظایف قانونی‌شان است؛ اگر مسئولی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد به وظایف و مأموریت‌هایی که در قانون برای او تعریف‌ شده عمل کند، تقوا را رعایت کرده است و اگر نسبت‌ به قوانین و مأموریت‌هایی که به او داده شده، کوتاهی کرده و ترک فعل یا تسامح داشته باشد با مسئله تقوا ناسازگار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: حمایت از جامعه کارگری و تولید کنندگان که در شرایط فعلی در خط مقدم مبارزه قرار دارند، نیاز امروز جامعه است که باید مورد توجه مسئولان امر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در این هفته بیش از۲۸۰ برنامه در استان برای جامعه کارگری اجرا خواهد شد.

یوسف شعبانی تأکید کرد: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار متر مربع به فضای ورزش کارگری استان اضافه شده است و همچنین ۹ هزار کارگر زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفت.

شعبانی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: بیش از ۱۴۸ هزار کارگر در امر تولید در حال فعالیت هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز در این جلسه گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری کارگران در راستای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش بی بدیلی دارند و در سایه اقتصاد مولد کارگر عزت پیدا کرده و حقوق واقعی دریافت می‌کند.

چنگیز اصلانی گفت: بدون شک ارتقای سطح رفاه و معیشت کارگران که بدنبال آن هستیم تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت و رشد تولید در کشور خواهد داشت و باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید متناسب با خط فقر باشد و به سمت واقعی شدن سوق یابد، اظهار کرد: خواسته کارگران این است که دستمزد آنها افزایش نیابد و البته تورم نیز کنترل شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: کارگران از ارکان بسیار مهم و اساسی تحقق شعار سال هستند بنابراین حمایت از این قشر و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها از سوی مسوولان و دست اندرکاران به عنوان یک اولویت باید دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز